16 / 11 / 2024

Boğaz Tüp Demiryolu Tüneli Geçişi

Boğaz Tüp Demiryolu Tüneli Geçişi

1988 yılında, ''Boğaz Tüp Demiryolu Tüneli Geçişi ve İstanbul Metrosu Fizibilite Etütleri ve Avan Projesi'' beş mühendislik firmasının ortaklığıyla hazırlanmış. Projenin hazırlanması 3.5 yıl sürmüş ve 5 milyar lira harcanmış.

İstanbul Boğazı'ndaki tüm yalılar kamulaştırılmalı ve halka açılmalı!

İstanbul Boğazı'nı çevreleyen yalıların değerleri 200 milyon TL'ye ulaştı. Mimar Şenol Gökner, tüm yalıların kamulaştırılmasını önerdi. İşte Gökner'in o paylaşımı ve gelen yorumlar...

Türkiye'nin ilk boğaz köprüsü için tehlike çanları çalıyor! Yıkılma tehlikesiyle karşı karşıya!

Balıkesir'in Ayvalık ilçesindeki Lale ve Cunda (Alibey) adalarını birleştiren ve 'Türkiye'nin ilk boğaz köprüsü' olarak bilinen Cunda Köprüsü'nün yıkılma tehlikesiyle karşı karşıya olduğu belirtildi. 

Son dakika! Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı duyurdu! Çanakkale Boğazı'nda gemi geçişleri askıya alındı!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, hava şartları nedeniyle Çanakkale Boğazı'ndaki gemi geçişlerinin geçici olarak askıya alındığını açıkladı. Son dakika gelişmesi...

Cumhurbaşkanı Erdoğan resmen duyurdu: İstanbul'a 3. tünel geliyor! Büyük İstanbul Tüp Tüneli boğazın altından geçecek!

Cumhurbaşkanı Erdoğan, AK Parti'nin büyük İstanbul mitinginde peş peşe yeni müjdeleri duyurdu. Müjdelerden biri de Büyük İstanbul Tüp Tüneli oldu. Cumhurbaşkanı Erdoğan, İstanbul'a 3. tünel yapılacağını açıkladı. İşte ayrıntılar...

Cumhurbaşkanı: Asya ile Avrupa'yı üç katlı tüp ile bağlayacağız!

Cumhurbaşkanı Erdoğan, "İstanbul'a yaptığımız çok şey var ama yapacağımız çok şeyler var. İnşallah Boğaz'ın altından üç katlı bir tüp yapacağız yine aynı şekilde. Hem oradan otomobiller geçecek hem de raylı sistem geçmek suretiyle yine Asya'yı Avrupa'ya bağlayacağız" dedi...

3. Boğaz Köprüsü ve Avrasya Tüneli'ne ilişkin 9 soru mecliste!

3. Boğaz Köprüsü ve Avrasya Tüneli'nin maliyetine ve şirketlere verilen geçiş güvencesi mecliste konu oldu. CHP'li Mahmut Tanal konuya ilişkin soru önergesi hazırladı..

Türkiye'nin en uzun demiryolu çift tüp geçidinde son durum!

Osmaniye'nin Bahçe ilçesiyle Gaziantep'in Nurdağı ilçesini birbirine bağlayacak, Türkiye'nin en uzun demiryolu çift tüp geçidi projesinde çalışmalar kesintisiz sürüyor.

Büyük ulaşım projelerinde yüzde 10 ödenek şartı aranmayacak!

Gebze­-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı Banliyö Hattının İyileştirilmesi, Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi İnşaatı Projesi, şehir içi raylı ulaşım sistemleri ve metro yapım projeleri ve bu projelerin ihale edilebilmesi için yüzde 10 ödenek şartı aranmayacak

Avrasya Tüneli Yenikapı çalışmasında mendirek tartışması!

İstanbul Boğaz Tüp Geçit Tüneli projesi kapsamında Yenikapı’da kavşak çalışmaları sırasında bulunan tarihi eser niteliğindeki mendirekle ilgili tartışma sürüyor.

Karayolu Boğaz Geçişi ve tünel yapım projelerine itiraz!

Mart 2015’te planlara işlenen Kuzey Marmara Otoyolu Bağlantı yolları ile entegrasyonu sağlayacak Karayolu Boğaz Geçişi’nin ve tünellerinin yapımını projesine, Kağıthane’deki bir bina sahiplerinden itiraz geldi.

Osmaniye Demiryolu çift tüp geçit projesi'nde tünel kazma işlemi başladı!

Bahçe ile Nurdağı ilçelerini birbirine bağlayacak, her biri 10 bin 200 metre uzunluğunda olması öngörülen 'Demiryolu çift tüp geçit projesi'nde tünel kazma makinesi devreye girdi

Theodosius limanının devamı bulundu!

Avrasya Boğaz tüp geçit projesi kapsamında Yenikapı Meydanı'nda devam eden bağlantı yolu çalışmalarında Theodosius limanının devamı ortaya çıkarıldı. Theodosius limanına ait mendirek tartışması önümüzdeki günlere damgasını vuracağa benziyor.

Osmaniye Demiryolu çift tüp geçit tüneli 2017'de tamam!

Osmaniye'nin Bahçe ilçesi ile Gaziantep'in Nurdağı ilçesini bağlayacak 10 bin 200 metre uzunluğunda olması öngörülen "Demiryolu çift tüp geçit projesi"nde bin 200 metrelik ilerleme sağlandı.

Boğaz Tüp Demiryolu Tüneli Geçişi Haberi

Boğaz Tüp Demiryolu Tüneli Geçişi



Sadece projesi 5 milyar lira


   ''BOĞAZ Tüp Demiryolu Tüneli Geçişi ve İstanbul Metrosu Fizibilite Etütleri ve Avan Projesi'', Parsons Brinckerhoff, Kaiser Engineers, TSB, Temel Mühendislik ve Tümas Mühendislik firmalarının ortaklığıyla hazırlandı. Projeye 5 milyar lira harcandı. Projenin hazırlanması yaklaşık 3.5 yıl sürdü. Projede çalışan Türk personel sayısı ayda 955 kişiye ulaştı. Şehir planlaması, ulaşım planlaması, toplutaşım işletmeciliği, ulaşım ekonomisi, arkeoloji ve restorasyon, mimarlık, çevre, trafik, inşaat, demiryolu, makine, elektrik, jeoloji, hidroloji ve zemin mekaniği mühendisliği dallarında Türkçe 52 konuda 56 cilt, İngilizce 75 konuda 112 cilt olmak üzere toplam 168 cilt rapor halinde hazırlandı. Toplam 371 pafta proje...