22 / 12 / 2024

Boğaziçi köprüleri

Boğaziçi köprüleri

1935 yılında Ahırkapı ve Salacak arasında yapılacak asma köprüyle Avrupa ve Anadolu yakaları birbirine bağlanacakmış. 2 bin 500 metre uzunluğunda 18 ayaklı olarak inşa edilecek köprüde tren hattı da olacakmış.

1988 yılında 3. Boğaziçi Köprüsü yapımına 4 firma talip olmuş!

1988 yılında İstanbul Belediyesi'nin Bağlarbaşı ve Ortaköy arasında yaptıracağı 3. Boğaziçi Köprüsü'nün yapımına 4 firma talip olmuş. Yap-işlet-devret modeliyle yaptırılacak köprüye en uygun teklifi 171 milyon dolarla STFA Grubu vermiş.

1954'te asma köprü planı! Boğaziçi Köprüsü 'dünyanın en yüksek köprüsünü geçmesin' talebi! 

1954 yılında Royal Gorge Bridge şirketinden Boğaz Köprüsü için teknik bilgi ve malzeme istenmesi üzerine şirket 'Dünyanın en uzun köprüsünü geçmeyecek' şartını sunmuş. 

1957 yılında Boğaziçi Köprüsü için Fransızlarla anlaşılmış!

1957 yılında Boğaziçi Köprüsü'nün inşaatı için Fransız kredisi yolu ile Fransızlarla anlaşmaya varılmış.

Boğaziçi Köprüsü'nün adı 15 Temmuz Şehitler Köprüsü oldu!

Başbakan Yıldırım, " Vatandaşlarımızın şehit edildiği Boğaziçi Köprüsü'nün adının '15 Temmuz Şehitler Köprüsü' olarak değiştirilmesine karar verilmiştir." dedi.

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün özellikleri!

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, 1988'den bu yana İstanbul'un iki yakasını bir araya getiriyor. Temeli 29 Mayıs 1985'te atılan ve öngörülenden 192 gün önce tamamlanan köprü, Boğaziçi Köprüsü ile iki kıtanın birleştirilmesi sürecine önemli katkı sağladı

İstanbul'daki köprü ve otoyollardan sağlanan gelir belli oldu!

İstanbul boğaziçi köprüleri ile otoyollardan sağlanan toplam gelir Nisan ayında 108,1 milyon TL oldu. İşte haberin ayrıntıları...

İşte Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün son hali!

Boğaz’ın Tarihi Yarımada üzerinden çekilen fotoğrafında, Boğaziçi Köprüsü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve henüz tabliyeleri yerleştirilmekte olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü bir gerdanlık gibi öne çıkıyor.

Schréder, Boğaziçi ve FSM köprülerini aydınlatacak!

Asya ve Avrupa’yı birleştiren Fatih Sultan Mehmet köprüsü ve Boğaziçi köprüsünün yol aydınlatmasını Schréder üstlendi. Türkiye’de LED armatürleri ile gerçekleşecek ilk otoyol aydınlatma projesiyle yüzde 52 oranında enerji verimliliği sağlanacak.

Boğaziçi Köprüsü'nün bakımı 2016'da yapılacak!

İSTANBUL ulaşımının ana hatlarından biri olan Boğaziçi Köprüsü’nün bu yaz bakım çalışması yapılacaktı. İtalya’dan sipariş eden derzlerin teslimi gecikince, köprüde bu yıl yapılması planlanan bakım da seneye kaldı.

İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nün bakımı 2016'ya kaldı!

İtalya’dan sipariş eden derzlerin teslimi gecikince, İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nde bu yıl yapılması planlanan bakım da seneye kaldı.

Köprü ve otoyollardan Temmuz'da 72,8 milyon TL elde edildi!

Boğaziçi köprüleri ile otoyollardan sağlanan gelir 505,0 milyon TL'ye ulaştı. İstanbul boğaziçi köprüleri ile otoyollardan sağlanan toplam gelir temmuz ayında 72,8 milyon TL oldu.

Boğaziçi Köprüsü'nde planlanan bakım ertelendi!

Karayolları’nın Boğaziçi Köprüsü’nde bu yaz yapmayı planladığı bakım Italya’dan sipariş edilen genleşme derzlerinin teslimi gecikince 2016’ya kaldı.

1999 yılında Büyükşehir Belediye Başkanı Boğaziçi Köprüsü'nü istemiş!

1999 yılında Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna, Boğaziçi Köprüsü'nü Bayındırlık Bakanlığı'ndan istemiş. İstanbulluların köprünün bedelini defalarca ödediğini söyleyen Gürtuna, intiharı çağrıştırdığı için köprünün renginin de değiştirileceğini söylemiş.

Boğaziçi Köprüsü bakım çalışmaları Haziran 2016'ta bitecek!

42 yıldır Asya ve Avrupa'yı birbirine bağlayan Boğaziçi Köprüsü'ne inşa edildiğinden bu yana en büyük bakım çalışması yapılıyor. 1.5 yıldır süren çalışma 2016 Haziran ayında tamamlanacak

Boğaziçi köprüleri Haberi

Boğaziçi köprüleri



Rumeli ve Anadolu yakalarını bağlayacak köprü


İnşaat işlerine giren bir zat bir Amerikan fabrikasına projesini yaptırdı


    İstanbul'un Anadolu ve Rumeli Yakası'nı bir köprü ile bağlamak, ötedenberi ortaya atılan bir fikirdir. Hatta Balkan Harbi'nden evvel, eski Nafia Vekili Mühendis Bay Muhtar'ın Nafıa Nezareti Müsteşarlığı zamanında hükümet bu fikri tahakkul ettirmek için Sarayburnu ile Üsküdar sahilleri arasında sondaj bile yaptırmıştı. Bu tetkikata ait bir dosya eski Nafia Nezareti evrakı arasında vardır. Fakat bu tetkik, araya Balkan Harbi'nin ve arkasından Umumi Harb'in girmesiyle yarıda kalmıştı.

    Son zamanarda memleketimizde geniş mikyasta inşaat işlerine giren bir zat, tasavvurda kalan bu projeyi tahakkuk...