26 / 11 / 2024

boğaziçi köprüsü ne zaman tadilata girecek

boğaziçi köprüsü ne zaman tadilata girecek

Günde 250 bin araç taşıyan Boğaziçi Köprüsü'nün çapraz halatları, tıpkı FSM'de olduğu gibi dikey olarak değiştirilecek. Trafiğin can damarı 40 yıllık Boğaziçi Köprüsü 2014'te başlayacak 540 günlük bakıma hazır...

1954'te asma köprü planı! Boğaziçi Köprüsü 'dünyanın en yüksek köprüsünü geçmesin' talebi! 

1954 yılında Royal Gorge Bridge şirketinden Boğaz Köprüsü için teknik bilgi ve malzeme istenmesi üzerine şirket 'Dünyanın en uzun köprüsünü geçmeyecek' şartını sunmuş. 

1957 yılında Boğaziçi Köprüsü için Fransızlarla anlaşılmış!

1957 yılında Boğaziçi Köprüsü'nün inşaatı için Fransız kredisi yolu ile Fransızlarla anlaşmaya varılmış.

BASF, Osmangazi Köprüsü’ne özel çözümler geliştirdi!

Dünyanın lider kimya şirketi BASF, çelik ayaklarının sabitlenmesi için Osmangazi Köprüsü’ne özel çözümler geliştirdi.BASF, aktif deprem bölgesine inşa edilen Osmangazi Köprüsü için dayanıklı ve uzun bir servis ömrü sağlıyor.

Çanakkale 1915 Köprüsü'ne ilk kazma 18 Mart'ta vurulacak!

Başbakan Binali Yıldırım Çanakkale Boğazı'na yapılacak köprü için resmi sürecin başladığını belirtti. Yıldırım, 1915 Köprüsü'ne ilk kazmanın 18 Mart 2017'de vurulacağını belirtti.

Boğaziçi Köprüsü'nün adı 15 Temmuz Şehitler Köprüsü oldu!

Başbakan Yıldırım, " Vatandaşlarımızın şehit edildiği Boğaziçi Köprüsü'nün adının '15 Temmuz Şehitler Köprüsü' olarak değiştirilmesine karar verilmiştir." dedi.

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün özellikleri!

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, 1988'den bu yana İstanbul'un iki yakasını bir araya getiriyor. Temeli 29 Mayıs 1985'te atılan ve öngörülenden 192 gün önce tamamlanan köprü, Boğaziçi Köprüsü ile iki kıtanın birleştirilmesi sürecine önemli katkı sağladı

İşte Osman Gazi Köprüsü'ne kavis verdiren sebep!

İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu Projesi'nin en büyük ayağını oluşturan Osman Gazi Köprüsü'ne kavis verdiren "Hersek Lagünü", 113 kuş türüne ev sahipliği yapıyor.

İlber Ortaylı'dan Körfez Geçiş Köprüsü'ne isim önerisi!

Hürriyet Gazetesi köşe yazarı olan İlber Ortaylı bugünkü yazısında restorasyon çalışmalarından bahsetti. Ortaylı, İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'ne ''Evliya Çelebi'' ismi konulmasını önerdi.

ASELSAN, Körfez Geçişi Köprüsü'ne gişe alanlarından birini kurdu!

Türkiye'nin önde gelen savunma sanayisi şirketlerinden ASELSAN, körfez geçişi süresini 6 dakikaya indirecek İzmit Körfez Geçişi Köprüsü'ne Türkiye'nin en büyük gişe alanlarından birini kurdu.

3. Köprü ve Körfez Geçiş Köprüsü ücretleri yeniden düzenlenecek!

Üçüncü Boğaz Köprüsü ve Körfez Geçiş Köprüsü hizmete girdiğinde belirlenen geçiş ücretleri, dolar kuru üzerinden belirli periyotlarda yeniden düzenlenecek. Peki Üçüncü Boğaz Köprüsü ve Körfez Geçiş Köprüsü'nde ücretler nasıl şekillencek ?

Körfez Geçiş Köprüsü, Naturalm Çiftlik Evleri'ne ilgiyi artırdı!

İki yakayı birleştiren İzmit körfez geçiş köprüsü İstanbulluların çiftlik evlerine ilgisini artırdı. ALM İnşaat'ın İstanbul'a yakın mesafede Karamürsel'de doğal yaşam alanı olarak nitelendirdiği Naturalm Çiftlik Evleri konut alıcılarından büyük ilgi görüy

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü şantiyesinde ilginç tabela!

Geçtiğimiz haftalarda iki gencin 3. Boğaz Köprüsü şantiyesine girerek köprü ayaklarındaki vinç üzerinde, ardından da bir iş merkezinin çatısında selfie çektirmeleri İzmit Körfez Geçiş köprüsü şantiyesindeki iş güvenlik uzmanlarını harekete geçirdi.

Körfez Geçiş Köprüsü ne zaman açılacak?

İstanbul-İzmir arasının 3,5 saate inmesini sağlayacak Körfez Geçiş Köprüsü’nde, ana kablo montajının devam ettiği ve tabliye montajına ise Aralık ayında başlanacağı belirtilerek, köprünün Mart 2016’da da ulaşıma açılacağı bildirildi.

boğaziçi köprüsü ne zaman tadilata girecek Haberi

boğaziçi köprüsü ne zaman tadilata girecek


Günde 250 bin araç taşıyan Boğaziçi Köprüsü'nün çapraz halatları, tıpkı FSM'de olduğu gibi dikey olarak değiştirilecek. Köprünün ömrü 40 yıl uzayacak. 

Trafiğin can damarı 40 yıllık Boğaziçi Köprüsü 2014'te başlayacak 540 günlük bakıma hazır. Karayolları Genel Müdürlüğü, yapıldığında günlük 32 bin aracın geçtiği köprüde bugün ulaşılan 200-250 binlik sayının yapıyı yıpratması nedeniyle çapraz 236 askı halatının, dikey halatlarla değiştirileceğini açıkladı. 


Araç sayısı artıyor Tıpkı Fatih Sultan Mehmet Köprüsü (FSM) gibi dikey halatların taşıyacağı köprü 40 yıl daha hizmet verecek. Silüeti de farklılaştıracak halatlardaki çalışma Nisan'da başlayacak. Karayolları açıklamasında "Düşey askıların teknik olarak daha avantajlı olduğu ve ömürlerinin uzun olduğu ortaya çıktı.Bu kapsamda teknolojiye uyum sağlanayak" denildi. 1973'te köprüden 32 bin araç geçiyordu.Rakam 1987'de 130 bine, 2004'te 180 bine, bugün ise 250...