04 / 05 / 2024

Çandarlı limanı ilk etap inşaatı

Çandarlı limanı ilk etap inşaatı

Stratejik avantajları ile Hafiya, Dameitta ve Pire limanlarıyla rekabet edecek olan limanın ilk etabı 2013'ün son aylarında tamamlandı. Limanın, toplam maliyeti 910 milyon euro olması planlanıyor.

Türkiye, dünyanın en iyi 100 limanından 4’üne sahip!

Dünyanın en eski ve prestijli yayım organı "Lloyd's List" tarafından Kocaeli, Mersin ve Tekirdağ limanlarını ilk 100 liman arasında gösterdi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, konuyla ilgili, "Bu başarı, Türkiye'nin deniz ticaretindeki gücünü bir kere daha gösterdi” şeklinde konuştu.

Son dakika... Altın güvenli liman olarak cazibesini artırdı

Altın, haftanın ilk işlem gününde yükselen resesyon endişeleri ile tahvil getirileri ve doların zayıflaması nedeniyle güvenli liman olarak cazibesini artırarak yükselişe geçti.

Ukrayna Limanı'ndan yola çıkan ilk Türk yük gemisi Zonguldak'a ulaştı

Rusya'nın limanlarını abluka altına almasının ardından Ukrayna'da bekleyen gemilere izin çıktı. Türkiye, Ukrayna ve Rusya arasında son dönemde yapılan diplomasi trafiği sonuç verdi. Mariupol'den yola çıkan ilk Türk kuru yük gemisi Zonguldak Limanı'na yanaştı.

Türkiye'nin ilk dijital katılım bankası kuruldu! BDDK Hayat Katılım Bankası'na faaliyet izni verdi

Türkiye'de hızlı tüketim malları ve Liman işletmeciliği yapan Hayat Holding, Türkiye'nin ilk dijital bankası Hayat Katılım Bankası'nı kurarak bankacılık sektörüne girdi.

Mahir Polat'tan Kuzey Ege Çandarlı Limanı için araştırma komisyonu önerisi!

CHP İzmir Milletvekili Mahir Polat, 2011'de temeli atılan ve yaklaşık 700 milyon TL harcanan Çandarlı Limanı’nın akıbetinin hâlâ belirsiz olduğunu aktararak, ülke ekonomisine kazandırılması için Meclis’te araştırma komisyonu kurulması için önerge verdi.

Fenerbahçe-Kalamış Yat Limanı'na itirazlar Anayasa Mahkemesi’nde!

Yıllardır tartışmalara neden olan Fenerbahçe-Kalamış Yat Limanı’nın özelleştirilmesine ve kıyı alanının yapılaşmaya açılmasına karşı açılan davalarda hukuk yolları bitti. 32 Kadıköylü vatandaş da bireysel başvuru hakkını kullandı ve Türkiye’de ilk defa bir “kent suçu” Anayasa Mahkemesi’ne taşındı.

Sevda Erdan Kılıç'tan Kuzey Ege Çandarlı Limanı inşaatı eleştirisi!

CHP İzmir Milletvekili Sevda Erdan Kılıç, Kuzey Ege Çandarlı Limanı'nın, inşaat hatalarıyla dolu olduğunu, bu nedenle oluşan yapısal bozuklukların da limanı amatör balıkçı iskelesine dönüştürdüğünü iddia etti.

Altın güvenli liman olmaktan çıkıyor mu?

Yatırımcılar, altını güvenli liman olarak tercih ederken, altının ons fiyatı ilk çeyrekte koronavirüs salgını sebebiyle sert dalgalandı.

Yıldırım Holding, Mississippi'deki Gulfport Limanı'nı devralıyor!

Yüksel Yıldırım, 2020'nin ilk çeyreğinde Mississippi'deki Gulfport Limanı'nı devralarak ABD pazarına adım atacak...

Kolombo Liman Şehri'nin ilk etabı tamamlandı!

Sri Lanka'nın başkenti Kolombo'ya inşa edilen 'Kolombo Liman Şehri' projenin ilk etabı tamamlandı. 1.4 milyar dolarlık mega proje ile okyanustan 269 hektar arazi geri kazanıldı.

Çandarlı Limanı'nda imar muafiyeti!

TBMM Başkanlığı’na sunulan teklife göre, atıl bir yatırıma dönüşen Kuzey Ege Çandarlı Limanı Kıyı Kanunu’nun hükümlerinden muaf tutulacak.

Kuzey Ege Çandarlı Limanı'na ilişkin 6 soru mecliste!

Kuzey Ege Çandarlı Limanı Projesi meclis gündemine taşındı. CHP İzmir Milletvekili Murat Bakan, limana ilişkin yazılı soru önergesi hazırladı..

Trabzon Limanı'na yoğun talep geldi!

Uzakdoğu ile Avrupa’yı birbirine bağlayan İpek Yolu’nun önemli kapısı Trabzon Limanı'nda ilk günkü hisse satışları tamamlandı..

Çandarlı limanı ilk etap inşaatı Haberi

Çandarlı limanı ilk etap inşaatı

Türkiye'deki bütün limanlann toplam kapasitesinin 6 milyon TEU olduğu düşünülürse Çandarlı'ya yap-işlet-devret modeli ile inşa edilen yeni limanın büyüklüğü biraz daha anlaşılabilir. Stratejik avantajları ile Hafiya, Dameitta ve Pire limanlarıyla rekabet edecek olan limanın ilk etabı 2013'ün son aylarında tamamlandı. Toplam maliyeti 910 milyon euro olması planlanan liman için inşa edilen dalgakıran için bile bugüne kadar 230.5 milyon TL harcanmış. 


Ana yük limanı olarak planlanan limana 200 bin tonun üzerindeki gemiler de yanaşabilecek. Türkiye'de böyle bir liman bulunmadığı için Akdeniz'den gelen yüksek draftlı gemiler, Pire Limanı'nda yüklerini böldükten sonra Türkiye'deki limanlara yanaşabiliyordu. Çandarlı Limanı'na yılda 200 bin tonun üzerinde bin 100 geminin yanaşması bekleniyor. Pire Limanı'ndan dört kat daha büyük olacak ikinci rıhtıma ise daha küçük boyutlu gemiler yanaşacak. Çandarlı...