20 / 11 / 2024

Cankurtaran Tüneli uzunluğu

Cankurtaran Tüneli uzunluğu

Tamamlandığında Türkiye'nin en uzun karayolu tünellerinden olması planlanan 5 bin 200 metre uzunluğundaki çift tüplü Cankurtaran Tüneli'nin bu yılın sonunda hizmete girmesi bekleniyor.

Sivas'ta yapımı tamamlanan Yağdonduran Tüneli açılışa hazırlanıyor...

Sivas'ın Kangal ile Ulaş ilçeleri arasında iki tüp şeklinde yapımı gerçekleşen 1567 metre uzunluğundaki Yağdonduran Tüneli açılışa hazırlandığı açıklandı. İşte haberin ayrıntıları...

Kömürhan Köprüsü ve Bağlantı Tüneli yarın açılıyor!

Elazığ ile Malatya'nın ulaşım ihtiyacını karşılayacak olan 5 bin 155 metre uzunluğundaki "Kömürhan Köprüsü ve Bağlantı Tüneli"nin açılışı yarın Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu'nun katılımıyla gerçekleştirilecek. 

Yeni Kömürhan Köprüsü, Bağlantı Tüneli ve Yolu Yapım Projesi tamamlandı!

Malatya ile Elazığ arasındaki Karakaya Baraj Gölü üzerinde yapılan ve türkülere konu olan "Kömürhan Köprüsü", bağlantı tüneli ve yeni yüzüyle Doğu Anadolu'yu Güneydoğu Anadolu, İç Anadolu ve Akdeniz bölgeleriyle bağlayacak..

Türkiye'de 2023’te raylı sistem uzunluğu 25 bin kilometreyi geçecek!

Tükiye'de 2023’te raylı sistem uzunluğu 25 bin kilometreyi geçecek. Tüm hatlar yenilenecek. Demir yolu taşımacılık payı yolcuda yüzde 10, yükte yüzde 15’e ulaşacak ve Türkiye demir yolunda merkez haline gelecek...

Yeni Zigana Tüneli'nin yüzde 68'i tamam!

Doğu Karadeniz Bölgesi'ni Orta Doğu, Kafkaslar ve İran'a bağlayan tarihi İpek Yolu'nun geçtiği güzergahta inşa edilen, tamamlandığında dünyanın ikinci, Avrupa'nın ise 14,5 kilometreyle en uzun çift tüplü kara yolu tüneli olacak olan Yeni Zigana Tüneli inşaatının yüzde 68´i tamamlandı...

İstanbul'da raylı sistem uzunluğu 318 kilometreye ulaşacak!

İstanbul'da şu anda 233 kilometre raylı sistem hizmet verdiğini söyleyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, ''85 kilometrelik metro hattı projelerimiz tamamlandığında İstanbul kent içi raylı sistem uzunluğu tam 318 kilometreye ulaşacak'' dedi.

Kop Tüneli'nde çalışmalar yeniden hızlandı!

Karadeniz ile Doğu Anadolu'yu birbirine bağlayan en önemli arterlerden biri olan Kop Tüneli'nde çalışmalar yeniden hızlandı...

Kireçli Tüneli inşaatının aşaması TBMM'de!

Kireçli Tüneli inşaatının bulunduğu aşama ve projenin toplam maliyetinin ne kadar olacağı meclis gündemine taşındı. İYİ Parti'li Cinisli, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Dallıkavak Tüneli inşaatının maliyeti ne kadar?

Dallıkavak Tüneli inşaatının bulunduğu aşama ve projenin toplam maliyetinin ne kadar olacağı meclis gündemine taşındı. İYİ Parti'li Cinisli, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Nenehatun Tüneli inşaatında son durum ne?

Nenehatun Tüneli inşaatının bulunduğu aşama ve projenin toplam maliyetinin ne kadar olacağı meclis gündemine taşındı. İYİ Parti'li Cinisli, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Kırık Tüneli inşaatında son durum ne?

Kırık Tüneli inşaatının bulunduğu aşamaya ve projenin toplam maliyeti meclis gündemine taşındı. İYİ Parti'li Cinisli, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Kop Tüneli inşaatının toplam maliyeti ne kadar?

Kop Tüneli inşaatının bulunduğu aşamaya ve projenin toplam maliyetinin ne kadar olacağı meclis gündemine taşındı. İYİ Parti'li Cinisli, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Çirişli Tüneli'nin inşaatı hangi aşamada?

Çirişli Tüneli inşaatının bulunduğu aşamaya ve projenin toplam maliyetinin ne kadar olacağı meclis gündemine taşındı. İYİ Parti'li Cinisli, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Cankurtaran Tüneli uzunluğu Haberi

Cankurtaran Tüneli uzunluğu

 Karadeniz'i İran'a bağlayan ve özellikle zorlu kış şartlarında sürücülerin korkulu rüyası olan Artvin'deki Cankurtaran Geçidi'ne alternatif olarak yapılan ve delme işlemi biten Cankurtaran Tüneli'ndeki betonlama işleminde sona yaklaşıldı.


Hopa-Artvin karayolundaki 690 rakımlı Cankurtaran Geçidi'ne alternatif olarak yapılan 5 bin 200 metre uzunluğundaki çift tüplü Cankurtaran Tüneli'nin yapımı sürüyor.


Eski Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım tarafından 29 Ekim 2010'da temeli atılan ve geçen yıl delme işlemi tamamlanan tüneldeki betonlama çalışmaları ise tünelin giriş ve çıkış yönlerinden ayrı ayrı yapılıyor.


Her iki tüpünün uzunluğu 10 bin 400 metreye ulaşan tünelde 8 bin metrelik betonlama çalışması yapılırken, kalan 2 bin 400 metrelik kısmın kısa sürede tamamlanması amaçlanıyor. 


Böylece, özellikle kış aylarındaki kar ve buzlanma yüzünden sürücülerin korkulu rüyası olan Hopa-Artvin karayolunun Cankurtaran mevkisinde sürücüler...