Çimento satış oranları 2014 Haberi
Oyak'ın çimento sektöründeki tek yatırımı olan Adana Çimento, 2013 yılında satışlarını yüzde 24 oranında artırdı. Firma, bu yıl ise 2013 yılındaki satış rakamını korumayı hedefliyor Adana Çimento Genel Müdürü Kemal Doğansel Sektörün büyüme beklentisi yüzde 6 Türkiye'nin iktisadi lokomotiflerinden inşaat sektöründe yer alan çimento piyasası 2013 yılında, yaklaşık yüzde 10.5oranmda büyüdü. 2014 yılında beklenen büyüme ise yüzde 6. Bu oran, yeni yapılan yatırımların da devreye girmesiyle büyüyen çimento üretim kapasitesinin altında kalıyor. Söz konusu rakam, sektörün ihracata bağımlı hale geldiğini ortaya koyuyor. Bilindiği üzere çimento eneıji yoğun ve katma değeri düşük bir ürün olması nedeniyle ihracattan daha ziyade iç tüketimde kullanılması gereken bir ürün. İhracat zaruretten doğan ve getirişi zaman zaman olmayan bir yöntem. Özellikle bölgemizde yeni çimento yatırımlarının...