30 / 11 / 2024

demiryolu ihaleleri son durum

demiryolu ihaleleri son durum

Hükümetin seçim meydanlarında reklamını yapıp oy topladığı milyarlarca liralık hızlı tren projelerinde yaşanan skandallar Sayıştay raporuyla gün yüzüne çıktı.

3'üncü köprüye demiryolu hazırlığı!

Birleşik Arap Emirlikleri fonu ADQ, ile Türkiye yeni ulaşım yolu projesi için harekete geçti. Aktarılan son dakika bilgisine göre, Türkiye-BAE arasında 3. köprüye demiryolu projesini görüşüyor.

TOKİ ihaleleri neden iptal oluyor? Tek tek açıklandı! Hemen bu son dakika detayına bakın!

TOKİ ihaleleri neden iptal oluyor? Tek tek açıklandı... Hemen bu son dakika detaylarına bakın...

Kanal İstanbul'un tren hattı ihalesi iptal edildi! Halkalı-Ispartakule Demiryolu'nda son dakika!

Halkalı-Ispartakule arasında hayata geçirilecek olan Kanal İstanbul geçişi demiryolu hattı inşaatının, danışmanlık ve mühendislik hizmeti ihalesi iptal edildi. İhalenin, şartnamenin tekrar düzenlenerek rekabet imkanının arttırılması amacıyla iptal edildiği belirtildi. İşte detaylar...

TOKİ Arnavutköy projelerinde son durum! Yeni ihale tarihleri açıklandı mı?

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Toplu Konut İdaresi Başkanlığı'nın Arnavutköy projelerinin ihaleleri iptal edilmişti. Peki TOKİ'nin Arnavutköy projelerinde son durum ne? İşte detaylar...

Yapı Merkezi'nden Slovenya demiryolu ihalesinde atak!

Uluslararası alanda büyük projeler hayata geçiren Türk inşaat şirketi Yapı Merkezi'nin de içinde olduğu ortak girişim Slovenya'nın son senelerdeki en büyük inşaat projesi olan Divaca-Koper Demiryolu projesinin 1'inci bölümünün ihalesini de aldı. 

Son 18 yılda demiryolu projelerine 29 milyar dolar yatırım yapıldı!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu yaptığı açıklamada, son 18 yılda 'demiryolu' projelerine 29 milyar dolar yatırım yapıldığını söyledi.

Esenler Belediyesi'nin son 8 yıllık ihaleleri hangi firmalara verildi?

Esenler Belediyesi'nin son 8 yıldaki ihaleleri hep tanıdık firmalara verildi. 8 yılda en yüksek miktarda ihale alan firma Ayn Medya oldu.

Ankara-Sivas demiryolu projesinde son durum ne?

Ankara-Sivas demiryolu projesi kapsamındaki güvenlik tünelleri meclis gündemine taşındı. CHP'li Karasu, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattında son durum!

Gürcistan Ekonomik ve Sürdürebilir Kalkınma Bakanı Giorgi Gakharia, Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu hattının, Doğu ile Batı arasında bir köprü olduğunu belirtti.

Halkalı-Kapıkule demiryolu projesinde son aşamaya gelindi!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan yaptığı açıklamada, "Biz milletimizin sayesinde güçlüyüz. Milletimizin sayesinde söz söyleme hakkı buluyoruz kendimizde. Yeter ki milletimiz bize bu gücü versin. Biz inşallah onların övüneceği işler yapacağız. Bölgemizi kalkındırmaya devam edeceğiz"

Türkiye'nin en uzun demiryolu çift tüp geçidinde son durum!

Osmaniye'nin Bahçe ilçesiyle Gaziantep'in Nurdağı ilçesini birbirine bağlayacak, Türkiye'nin en uzun demiryolu çift tüp geçidi projesinde çalışmalar kesintisiz sürüyor.

Bahçe- Nurdağ Demiryolu Tüneli inşaatında son durum!

TCDD tarafından yaptırılan ve Osmaniye'nin Bahçe ile Gaziantep'in Nurdağı ilçelerini bağlayacak Bahçe- Nurdağ Demiryolu Tüneli'nde çalışmalar hız kazandı.

Türkiye'nin en uzun demiryolu tüneli inşaatında son durum!

Osmaniye'nin Bahçe ile Gaziantep'in Nurdağı ilçelerini bağlayacak ve 10 bin 200 metrelik uzunluğuyla Türkiye'nin en uzun demiryolu çift tüp geçidi olacak projede çalışmalar tünel kazma makinesi ile sürüyor.

demiryolu ihaleleri son durum Haberi

demiryolu ihaleleri son durum

Hükümetin seçim meydanlarında reklamını yapıp oy topladığı milyarlarca liralık hızlı tren projelerinde yaşanan skandallar Sayıştay raporuyla gün yüzüne çıktı. Projeleri inceleyen Sayıştay raporundaki tespitlerine göre tüm KİT yatırımlarının yüzde 43’ünü oluşturan 49,7 milyar liralık demiryolu ihalelerinin birçoğunda devlet zarara uğratıldı. Rapora göre kamu ihale kanununun öngördüğü şekilde ihaleye çıkılmadığı için aynı hat için yeniden ihalelere çıkıldı. Bu durum, maliyetlerde yüzde 200’e yakın artışlar yaşanmasına sebep oldu. Hızlı tren projelerinde öngörülenden 2-4 kat uzayan süreler ortaya çıktı.


Süresi içinde tamamlanmayan projelerin kalan kısımları için yeniden ihaleye çıkılması gerekirken, Bakanlar Kurulu’nun yetkisini kullanarak verdiği iş artışları ve süre uzatımları maliyeti artırdı, yatırımların bitiş süresi uzadı. Bazı projeler yeterli arazi ve zemin etüdü yapılmadan ihale edildi. Yatırım ödenekleri amacı dışında kullanıldı.


Yapı denetimini yapan...