23 / 12 / 2024

deniz altı tüneli

deniz altı tüneli

Danimarka ile Almanya’yı bağlayan, dünyanın en uzun deniz altı tüneli inşa ediliyor. Fehmarn adası arasında inşa edilecek tünelin yapım maliyeti yaklaşık 9 milyar euro olarak hesaplandı. Tünelin 2024 yılında açılması öngörülüyor.

Cumhurbaşkanı Erdoğan resmen duyurdu: İstanbul'a 3. tünel geliyor! Büyük İstanbul Tüp Tüneli boğazın altından geçecek!

Cumhurbaşkanı Erdoğan, AK Parti'nin büyük İstanbul mitinginde peş peşe yeni müjdeleri duyurdu. Müjdelerden biri de Büyük İstanbul Tüp Tüneli oldu. Cumhurbaşkanı Erdoğan, İstanbul'a 3. tünel yapılacağını açıkladı. İşte ayrıntılar...

Avrasya Tüneli’nde tarihi rekor kırıldı. Tünelden az önce kaçıncı aracın geçtiği belli oldu!

Bundan 6 yıl önce açılan ve İstanbul’un Avrupa ile Anadolu yakasını deniz altından birbirine bağlayan Avrasya Tüneli ile ilgili tarihi bir an yaşandı. Bugün geçiş yaparken durdurulan bir araçla kutlama yapılarak büyük bir rekora imza atıldığı ortaya çıktı.

Avrasya Tüneli’nden 6 yılda kaç araç geçti? Herkesin merak ettiği o rakam açıklandı!

İstanbul’un Avrupa ve Asya yakalarını denizin altından birbirine bağlayan Avrasya Tüneli’nden 6 yılda geçen toplam araç sayısı açıklandı.

Çin, dünyanın en uzun deniz altı metro inşaatını bitirdi!

Çin'in deniz altından geçen en uzun metro tünelinin çalışmaları Shandong Eyaleti’nin sahil kenti Qingdao’da tamamlandı...

Büyük İstanbul Tüneli’nin etüt çalışmaları tamamlandı!

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Avrasya’dan sonra boğazın altından geçip ’Büyük İstanbul Tüneli’nin etüt çalışmalarının tamamlandığını açıkladı.

Özbekistan'da metro tüneli inşaatında göçük!

Özbekistan'ın başkenti Taşkent'te metro tüneli inşaatında göçük meydana geldi. Göçük altında bazı işçilerin toprak altında kaldığı düşünülüyor.

3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli ihaleye çıkıyor!

Ulaştırma Bakanı Turhan, İstanbul Boğazı’nın altından geçecek 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli’nin projelendirme faaliyetlerinin tamamlandığını ifade ederek, "Cumhurbaşkanlığı kararı sonrasında YİD modeliyle ihaleye çıkacağız" dedi...

Dolmabahçe-Levazım tüneli binaları mı çatlatıyor?

Maçka Parkı’nda ağaçların kesilmesine sebep olan Dolmabahçe-Levazım Tüneli inşaatının şimdi de altından geçtiği Nişantaşı’ndaki binaları çatlattığı iddia edildi.

Yüksekova Sarıtaş Tüneli'nde sona gelindi!

Hakkari´nin Yüksekova ilçesinde yapımı tamamlanan Dilimli Barajı´nda sular altında kalacak olan 5 köy yolu ve Edendere karayolu için yeni yol ve Sarıtaş Tüneli'nde sona gelindi.

Çin yüksek hızlı tren için deniz altı tüneli inşa edecek!

Yetkilier Çin'in Doğu eyaletlerinden Zhejiang'ın iki kentini yüksek hızlı trenle (YHT) birleştirmek için bir deniz altı tünel inşa edileceğini açıkladı...

3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'ne ilişkin 6 soru mecliste!

CHP İstanbul Milletvekili Gökhan Zeybek, İstanbul Boğazı'nın altından geçecek 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'ne ilişkin 6 soru hazırladı. Zeybek projenin başlangıç ve bitiş tarihlerini sordu...

3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nde son aşamaya gelindi!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Turhan, "İstanbul Boğazı'nı yer altından geçecek Büyük İstanbul Tüneli'nde proje çalışmalarımız son aşamaya geldi" dedi...

Elon Musk'ın yer altı tüneli 10 Aralık'ta açılıyor!

Yatırımcı ve girişimci Elon Musk'ın aylar önce duyurduğu çılgın projesi hayata geçiriliyor. Trafik sıkışıklığı son verecek yer altı tüneli 10 Aralık'ta açılıyor.

deniz altı tüneli Haberi

deniz altı tüneli

Damimarka ila Almanya’yı bağlayan, dünyanın en uzun deniz altı tüneli inşa ediliyor. BTP ve Vinci inşaat şirketlerinin başı çektiği bir konsorsiyum tarafından inşa edilecek tünel deniz altında 19 kilometre uzunluğuyla, kamyon ve otomobiller için dünyanın en uzun deniz altı güzergahı olacak.


Danimarka'ya ait Lolland adasıyla Almanya'ya ait Fehmarn adası arasında inşa edilecek tünelin yapım maliyeti yaklaşık 9 milyar euro olarak hesaplandı. Tünelin 2024 yılında açılması öngörülüyor.


Söz konusu tünel Danimarka için çok da alışılmadık bir şey değil. Fortune Turkey'in “Le Figaro" gazetesinden aldığı habere göre, ülkede zaten sayısız iddialı köprü ve tünel bulunuyor. Bunlar arasında en çarpıcı olanı 16 kilometrelik bir karayolu ve demiryoluyla Danimarka'yı İsveç'le bağlayan Oresund köprüsü. Söz konusu yapı Malmö bölgesinde köprü olarak başlayıp, yapay bir ada olan...