30 / 11 / 2024

Devlet demiryolu ihaleleri

Devlet demiryolu ihaleleri

Hükümetin seçim meydanlarında reklamını yapıp oy topladığı milyarlarca liralık hızlı tren projelerinde yaşanan skandallar Sayıştay raporuyla gün yüzüne çıktı.

Yapı Merkezi, Slovenya’nın en büyük inşaat projesinde yer alacak!

Slovenya Devlet Demiryolu şirketi 2TDK’nın, Divaca-Koper Demiryolu’nun çift hatta çıkarılma işlerinin 2. kısmı (LOT 2) için yaptığı ihaleyi Kolektor CPG-Yapı Merkezi-Özaltın Konsorsiyumu aldı.

Çin'den yılın ilk yarısında demiryolu ağına 46 milyar dolarlık yatırım!

Çin Devlet Demiryolları, ulusal demiryolları projelerine yönelik sabit yatırımın, bu yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 1,2 oranında artış gösterdiğini açıkladı. Çin'den yılın ilk yarısında demiryolu ağına 46 milyar dolarlık yatırım yaptı...

Vladimir Putin, Kırım Köprüsü'nün demiryolu kısmını hizmete açtı!

Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin, Kırım Köprüsü'nün demiryolu kısmını hizmete açtı. Kırım Köprüsü üzerinden yaklaşık olarak 14 milyon kişinin geçmesi bekleniyor.

Çin’de kentsel demiryolu projeleri artarak devam ediyor!

Çin’in devlet planlama otoritesi Çarşamba günü, Şangay’da 298,35 milyar yuan (43,28 milyar dolar) değerinde yeni kentsel demiryolu projelerinin onayladığını dile getirdi.

Demiryolu yapımında yüzde 90 yerliliğe ulaştık!

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürü İsa Apaydın, demiryolu yapımında yerlilik oranının yüzde 90'a ulaştığını açıkladı.

Kars Lojistik Merkezi ve Demiryolu projesi için acele kamulaştırma!

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü tarafından Kars Lojistik Merkezi ve Demiryolu Bağlantısı Uygulama Projesi için acele kamulaştırma yapılacak..

Erzincan-Trabzon Demiryolu Projesi geliyor!

T.C. Devlet Demiryolları sitesinde yer alan projeler bölümünde planlanan demiryolları projelerinde Erzincan-Trabzon Demiryolu projesi yer aldı. Proje için düğmeye basıldı.

Aydın-Denizli 2. hat demiryolu projesi için çalışmalar başladı!

Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü 3. Bölge Müdürlüğü tarafından Aydın-Denizli 2. hat demiryolu projesi için düğmeye basıldı.

Sivas-Erzincan Demiryolu projesinde değişiklik!

T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü (TCDD) tarafından, Sivas Erzincan Demiryolu Projesi'nde hat revizyonu yapılması planlanıyor.

Afganistan'ı Avrupa'ya bağlayacak demiryolu hattı açıldı!

Afganistan Devlet Başkanı Gani, ülkeyi Türkiye üzerinden Avrupa'ya bağlayacak demiryolu hattının açılışında, "Demiryolu koridorunun inşasındaki öncülüğü için Türkmenistan'a teşekkürü borç biliriz. Yaşasın Türkmenistan-Afganistan dostluğu." dedi.

Güneydoğu'nun en uzun demiryolu viyadüğü yapılıyor!

Devlet Demir Yolları, Batman Çayı üzerinde bin 430 metre uzunluğunda bölgenin en uzun demiryolu viyadüğünü yapıyor.

Batman Çayı'na bin 430 metrelik demiryolu viyadüğü yapılıyor!

Devlet Demir Yolları (DDY) Batman Çayı üzerinde bin 430 metre uzunluğunda demiryolu viyadüğü yapıyor. Diyarbakır'ın Bismil İlçesine bağlı Sinan köyü yakınlarından geçen ve Batman ile Diyarbakır'ı birbirine bağlayan tarihi Zilek Demiryolu Köprüsü, Ilısu Barajı'nın tamamlanması halinde sular altında k

Devlet Bahçeli Köprüsü 1.5 yılda tamamlanacak!

Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü, '' Devlet Bahçeli Köprüsü, 3 gidiş, 3 geliş olmak üzere 6 şeritli yol ve çift hatlı demiryolu ile Seyhan, Yüreğir ve Sarıçam ilçeleri arasında ulaşımı rahatlatacak. '' dedi.

Devlet demiryolu ihaleleri Haberi

Devlet demiryolu ihaleleri

Hükümetin seçim meydanlarında reklamını yapıp oy topladığı milyarlarca liralık hızlı tren projelerinde yaşanan skandallar Sayıştay raporuyla gün yüzüne çıktı. Projeleri inceleyen Sayıştay raporundaki tespitlerine göre tüm KİT yatırımlarının yüzde 43’ünü oluşturan 49,7 milyar liralık demiryolu ihalelerinin birçoğunda devlet zarara uğratıldı. Rapora göre kamu ihale kanununun öngördüğü şekilde ihaleye çıkılmadığı için aynı hat için yeniden ihalelere çıkıldı. Bu durum, maliyetlerde yüzde 200’e yakın artışlar yaşanmasına sebep oldu. Hızlı tren projelerinde öngörülenden 2-4 kat uzayan süreler ortaya çıktı.


Süresi içinde tamamlanmayan projelerin kalan kısımları için yeniden ihaleye çıkılması gerekirken, Bakanlar Kurulu’nun yetkisini kullanarak verdiği iş artışları ve süre uzatımları maliyeti artırdı, yatırımların bitiş süresi uzadı. Bazı projeler yeterli arazi ve zemin etüdü yapılmadan ihale edildi. Yatırım ödenekleri amacı dışında kullanıldı.


Yapı denetimini yapan...