doğru lokasyondaki marketler Haberi
EVA Gayrimenkul Değerleme Pazarlama ve Kurumsal İletişim Müdürü Şeyma Şehirli, market kültürünün Türkiye'de perakende ürünlerinde görülen fiyat artışı, ürün satış fiyatlarında uçurum yaşanması gibi sorunlara çözüm bulmak amacıyla 1954 yılında gıda ve ihtiyaç malzemelerinin halka en uygun fiyat ve kaliteyle sunulması amacıyla belediye kontrolünde başladığını hatırlatarak, Türk tüketicisinin ilk hijyenik ambalaj, ilk etiket ve raf ömrü uygulamasıyla bu şekilde tanıştığını belirtiyor.
Rekabete tüketici tercihleri yön veriyor
Çığ gibi büyüyen market kültürünün günümüzde yerli sermaye yoluyla zincirleşerek ulusallaştığını ve şirketlerin yatırımlarını artırmaya devam ettiğini ifade eden Şehirli, 1990’lı yıllara kıyasla perakende zincirlerinin yatırım analizlerini daha profesyonel yaptıklarını kaydediyor. Şehirli, bu gelişmede rakip sayısındaki artışın ve bilinçli tüketici beklentilerinin önemli rol oynadığını belirtiyor. Yakın geçmişe kadar benzer konsepte sahip, pazarda sayıca az ama...