Nüfusuyla Avrupa'nın birçok ülkesinden büyük olan İstanbul için yeni bir tramvay hattı daha planlanıyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) tarafından projelendirilen yeni tramvay hattı için düğmeye basıldı.
İstanbul’da araç yoğunluğunun azalması için giriş ücreti önerisi gündeme geldi. Bu kapsamda Eminönü ve Kadıköy'e araçla giriş ücretli olacak. İşte uygulamanın detayları...
1942 yılında İstanbul Belediyesi Eminönü'nden 450 liraya 295 metrekarelik arsa satmış.
1942 yılında Eminönü meydanda kira getirisi iyi olan bir dükkan 16 bin liraya satılıyormuş.
1940 yılında Eminönü ve Sultanahmet arasında geniş bir caddenin açılmasına karar verilmiş. Peki buradaki tarihi binalara ne olmuş?
Eminönü Malmüdürlüğü'nden 1932 yılında 301 lira değerinde arsa açık artırma ile satılacakmış.
1940 yılında Eminönü'ndeki inşaatın yavaş ilerlemesinden dolayı şikayet edilmiş, çalışmaların hızlandırılması için de Romanya'dan beton getirilmiş.
1940 yılında Eminönü halkevi planınn yanlış yapıldığına dair iddialar gelmeye başlamış. Yapılan denetimler sonrası binada gerek planda gerekse inşaatta hiçbir hata bulunmamış.
1936 yılında Eminönü'nde tramvay caddesinde Kızılay maden suyu mağazasının da içinde olduğu Niğde Hanı 41 bin liraya satılmış.
1940 yılında Eminönü Meydanı'nın inşaatı yavaş ilerlediğinde şikayet edilmiş. Belediye tarafından yapılan tetkikler sonrasında hava durumu değelendirilmiş ve ona göre karar verilmiş.
Belediye tarafından 1938 yılında Eminönü Meydanı'ndaki Valide Han'ının yıkımı için 2 ay süre verilmiş.
1940 yılında Eminönü Unkapanı için 5 yılı kapsayan büyük bir imar programı hazırlanmış. İşte ayrıntılar...
1940 yılında, Eminönü Meydanı'na için yapılan çalışmaların ardından, Eminönü ile Unkapanı arasında 20 milyon lira bütçeyle Ticaret Sarayı ve Vakıf binası yapılacağının bilgisi verilmiş.
1942 yılında bir türlü sonuçlandırılamayan Eminönü Hanı için yıkım kararı verilmiş. Söz konusu yapının 1942 yılında yıkılması için çalışmalar başlatılmış.