emlak alım satım harcı 2017 Haberi
Ev, işyeri, arsa ve arazi gibi emlakların alım satım işlemleri tapu dairesinde yapılıyor. Tapudan alınan randevu sonrasında gerekli belgelerin temin edilerek müracaatın sağlanması ve harçların ödenmesi şart.
2017'de emlak alım satım harcı, satış bedeli üzerinden binde 20 oranında hesaplanarak ödeniyor. Daha az ödeme yapmak için eksik beyan edilen bedeller ve ödenen harçlar için vergi cezası kesiliyor.
Tapu harcı ödemesinin yanı sıra 90,50 TL olan tapu döner sermaye bedelinin de ödenmesi gerekiyor.
Döner sermaye hizmet bedeli hesabı, yöresel katsayı ile hizmet bedelinin çarpılması ile yapılıyor.
Tapuda gerekli belgeler
Satıcıdan istenenler
- Tapu aslı veya fotokopisi
- 1 Resim
- Nüfus Cüzdanı aslı ve 1 adet fotokopisi
- Vergi borcu yoktur yazısı
- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname
Alıcıdan istenenler
- 2 Resim
- Nüfus Cüzdanı aslı ve 1 adet fotokopisi
- Tapu işlemlerini...