emlak alım satım harcı hesabı Haberi
Emlak alım satım harcı hesaplama örneği!
Gayrimenkul alım satım işlemleri, taşınmazların yer aldığı tapu dairesinde yapılıyor. Tapu dairesinden randevu alınarak gerekli belgeler ile randevu gününde tapu dairesine gidilmesi ve emlak alım satım harcının da ödenmesi gerekiyor.
Gerekli belgeler:
1. Satılması istenen taşınmaza ait tapu senedi,
2. Satıcı ve alıcıların fotoğraflı nüfus cüzdanları, (pasaport veya avukat kimliği ile işlem yapılabilmekte ancak ehliyet ile işlem yapılmamaktadır)
Satıcıların birer, alıcıların ikişer adet son altı ay içinde çekilmiş vesikalık fotoğrafları
3. Tapu sahibi işleme bizzat gelmiyor ise, temsile ilişkin belge, (Vekâletname, vasi kararı, kayyım kararı vb. )Vekil veya temsilci olan kişinin fotoğraflı nüfus cüzdanı ve bir adet vesikalık fotoğrafı,
Yine alıcılardan da bizzat gelmeyen var ise onları temsil eden kişilerin fotoğraflı nüfus cüzdanları, vesikalık fotoğrafları ve temsile ilişkin belge
4. Satışı...