emlak alım satım vergisinin hesaplanması Haberi
Emlak alım satım vergisi hesaplama 2014!
Gayrimenkul alım satım işlemleri, taşınmazın yer aldığı tapu dairesinde gerçekleşiyor. İşlemlerin tamamlanabilmesi için öncelikle gerekli belgeler ile birlikte müracaat edilmesi ve emlak alım satım vergisinin ödenmesi gerekiyor.
Emlak alım satımı için gerekli olan belgeler..
Emlak devir işlemleri için hem alıcıdan hem de satıcıdan bazı belgeler isteniyor. Emlak alım satımı için gerekli olan evraklar şu şekilde sıralanıyor:
Tapu işlemleri için gerekli belgeler, alıcıdan talep edilen ve satıcıdan talep edilen gerekli bilgiler ile söz konusu gayrimenkule ilişkin belgeler olmak üzere 3 kategoride karşımıza çıkıyor.
- Satıcının yanında bulundurması gereken belgeler; 6 aydan önce çekilmiş 1 adet fotoğraf, nüfus cüzdanı aslı ile fotokopisi, temiz belgesi.
- Alıcının yanında bulundurması gereken belgeler; 6 aydan önce çekilmiş 2 adet fotoğraf, nüfus cüzdanı aslı ile...