ev oturma ruhsatı için gerekli belgeler Haberi
Oturma ruhsatı için gerekli belgeler nelerdir?
İnşaatı biten bir yapının kullanılabilmesi için oturma ruhsatının alınması gerekiyor. Gayrimenkulün bağlı olduğu belediyeden alınan oturma ruhsatı için bazı belgelerin temin edilmesi gerekiyor.
Gerekli evraklar temin edilerek belediyelerin İmar Müdürlüğü Yapı Kullanma İzni birimlerine başvuruluyor. Bu birim tarafından incelemeler gerçekleştiriliyor.
Yapının, inşaat çalışmalarına başlamadan önce onaylanan projesine uygun olarak inşe edilmesi durumunda oturma ruhsatı veriliyor. Uygun inşa edilmeyen yapılara oturma izni verilmiyor.
Ayrıca oturma ruhsatı olmayan daire kullanıcılarını ciddi yaptırımlar bekliyor. Ayrıca bu dairelerin elektrik, su ve doğalgaz gibi aboneliklerin faturaları da yüksek fiyat tarifesinden hesaplanıyor.
Oturma ruhsatı için gereken evraklar belediyeden belediyeye değişmek ile birlikte şu şekilde sıralanıyor:
- Yapı Kullanma İzni istemi içeren dilekçe,
- Tapu kaydı bilgileri,
- Vergi Dairesi'nden İlişki Kesme Belgesi,
- Dış Kanal Belgesi (İZSU),
- Telekom...