franchising veren markalar Haberi
Türk perakendecileri, yurtdışında daha çok franchising yoluyla büyümeyi tercih ediyor. Büyümeyi devam ettirmek, kâr marjlarını artırmak ve riski dağıtmak için yurtdışına odaklanan 64 Türk markası, 2018 sonuna kadar farklı ülkelerde bin 153 yeni mağaza açmayı hedefliyor.
Ekonomist Dergisi'nden Burcu Tuvay ve Ayşegül Sakarya Pehlivan'ın haberine göre; Türkiye’de son yıllarda en hızlı büyüme franchising alanında yaşanıyor. Pek çok perakendeci kendi mağazalarını açmaktan ziyade franchise vererek büyümeyi tercih ediyor. Öte yandan son dönemde Türk perakendecileri yurtdışında da büyüme atağına geçmiş durumda. Türk perakendicileri yurtdışında da daha çok franchise vererek yol alıyor.
Yaptığımız araştırmaya göre şirketlerin önemli bir kısmı yurtdışında master franchising vererek büyümeyi tercih ediyor. Ülkeyi tanıyan güçlü bir ortak büyüme sürecini hızlandıran önemli etkenlerden biri. Son birkaç yıldır yurtdışında atağa kalkan şirketlerin...