29 / 04 / 2024

franchising veren markalar

franchising veren markalar

ABD’den Çin’e, Rusya’dan Endonezya’ya kadar dünyanın pek çok noktasına yayılan Türk markaları yurtdışında hedef büyüttü.

TURYAP, 2022 yılında 90 franchise açacak!

Emlak danışmalığı konusunda gayrimenkul sektörüne yön veren markalar arasında yer alan TURYAP, 2022 yılında 90 franchise açacak...

Gayrimenkul sektöründe franchise bedellerine kur ayarı!

Kurda meydana gelen dalgalanmalar, franchise veren markaların harekete geçmesine neden oldu. Özellikle yatırım maliyetinin önemli bir kalemini oluşturan franchise giriş bedelleri güncellendi. Şirketlerin bir kısmı bu bedeli TL'ye çevirdi, bir kısmı da kuru sabitledi. 

Türk markalar gıdada Arap ülkelerinde, tekstilde ise Avrupa ve ABD'de şubeleşiyor!

Ulusal Franchising Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Nezif Emek yaptığı açıklamada, Türk markaların gıdada Arap ülkelerinde, tekstilde ise Avrupa ve ABD'de şubeleştiğini söyledi.

Mustafa Aydın: AVM kiracısı markalar birlik olmalı!

UFRAD Franchising Derneği Genel Başkanı Doç. Dr. Mustafa Aydın, AVM ve mağazalar arasındaki kira sorunlarına değindi. Aydın, “AVM kiracısı markalar birlik olup ortak bir söylem geliştirirse sonuç alabilir. Aksi takdirde durum kiracılar açısından içinden çıkılmaz hale gelir” dedi. 

2021 gayrimenkulde değişim ve dönüşüm yılı olacak!

2020, pandemi nedeniyle birçok sektörün negatif etkilendiği ve dengelerin değiştiği bir yıl oldu. Franchise ekosistemi ise trendleriyle bu krizden en az hasarla kurtuldu. Franchising'e olan ilgi artıyor. Türkiye'de franchising veren en büyük 100 şirketin 2021 hedefi ise 2 bin 653 franchise şirket...

Franchising sektörü büyümeye devam!

Franchising sektörü ekonomideki toparlanmanın olumlu havasından etkilenmiş vaziyette. Zincir markaların şube sayıları giderek artıyor. Dijitalleşmeye yatırım yapan markalar atılım içinde... 

10 marka 150 franchise şube daha açacak!

2018'de Türkiye'de yıllık kişi başı kahve tüketimi ilk defa 1 kilonun üzerine çıktı. Franchise veren markalar sektörü hızla büyütüyor. Biz de franchise vererek büyüyen 10 markanın yatırım koşullarını araştırdık. Buna göre bu 10 marka 150 franchise şube daha açacak....

Bedelsiz franchise fırsatları!

Franchise veren markaların girişimcilerden bir defaya mahsus talep ettiği isim hakkı bedeli bazen yatırımcıyı oldukça zorlayan bir gider kalemi olabiliyor.

Kiraların düşmesi cadde yatırımlarını hareketlendirdi!

Yüksek kiralar ve kentsel dönüşüm nedeniyle bir dönem tercih edilmeyen cadde mağazacılığı yeniden rövançta. Franchise veren markaların sayısının artması ve kiraların düşmesiyle cadde yatırımları hızlandı.

Beymen İzmir'deki 2. mağazasını Mavi Bahçe AVM'de açtı!

Beymen, İzmir'deki 2. mağazasını Karşıyaka'nın yeni alışveriş merkezi Mavi Bahçe'de hizmete sundu. Beymen'in Mavi Bahçe mağazası, 1250 m2iik alanıyla dünya modasına yön veren markaları moda severlerle buluşturuyor.

Mercedes Benz Nefesoğulları Maslak'ta şube açtı!

Otomotiv sektörüne yön veren markaların başında yer alan Mercedes Benz, bayi ağına her geçen gün yenilerini ekliyor. Mercedes Benz Nefesoğulları bayisi 18 Nisan Cumartesi günü Maslak’ta 2 bin metrekarelik alanda görkemli bir törenle açıldı.

Turizm-otelcilik sektörü ilk 3 ayda en çok ilan veren sektör oldu!

TATİL sezonu yaklaşırken turizm sektörü de yaz hazırlıklarını hızlandırdı. 2015’in ilk 3 ayında turizm-otelcilik sektörü perakendeyi geçerek en çok eleman ilanı veren sektör oldu.

Birleşmiş Markalar Derneği organize perakendenin yeni rotasını çiziyor!

Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Kariyo, perakendenin yeni rotasını çizdiklerini söyleyerek, “Türkiye gelecek 10 yılda ‘büyük marka yürüyüşüne’ tanıklık edecek” dedi..

franchising veren markalar Haberi

franchising veren markalar

Türk perakendecileri, yurtdışında daha çok franchising yoluyla büyümeyi tercih ediyor. Büyümeyi devam ettirmek, kâr marjlarını artırmak ve riski dağıtmak için yurtdışına odaklanan 64 Türk markası, 2018 sonuna kadar farklı ülkelerde bin 153 yeni mağaza açmayı hedefliyor.

Ekonomist Dergisi'nden Burcu Tuvay ve Ayşegül Sakarya Pehlivan'ın haberine göre; Türkiye’de son yıllarda en hızlı büyüme franchising alanında yaşanıyor. Pek çok perakendeci kendi mağazalarını açmaktan ziyade franchise vererek büyümeyi tercih ediyor. Öte yandan son dönemde Türk perakendecileri yurtdışında da büyüme atağına geçmiş durumda. Türk perakendicileri yurtdışında da daha çok franchise vererek yol alıyor.

Yaptığımız araştırmaya göre şirketlerin önemli bir kısmı yurtdışında master franchising vererek büyümeyi tercih ediyor. Ülkeyi tanıyan güçlü bir ortak büyüme sürecini hızlandıran önemli etkenlerden biri. Son birkaç yıldır yurtdışında atağa kalkan şirketlerin...