Gayrimenkul satışında tapu harcı 2017 Haberi
Mesken, işyeri, arsa ve arazilerin satışa konu olması halinde, devir işlemi bağlı olunan tapu müdürlüğünden gerçekleştiriliyor. Alıcı ve satıcının satış işlemi randevu almaları, randevu günü ve saatinde tüm belgelerle müdürlükte bulunmaları gerekli oluyor.
Herhangi bir eksikliğin olmaması halinde satışın tamamlanması için işlem bedeli olan harçların ödenmesi gerekiyor. Tapu harçları, satış işleminin yapıldığı yerin vergi dairesine ödeniyor.
Maliye Bakanlığınca yetki verilen kuruluşlar tarafından da bu harç tahsil olunabiliyor. Ayrıca tapu müdürlüklerinde e-tahsilat uygulamasına geçilmiş olup; Bu uygulama ile tapu harçlarının farklı şehirdeki şubelerde dâhil olmak üzere banka şubeleri, ATM'ler ve Görüntülü İşlem Merkezlerinden tahakkuk, tahsil ve kontrolü elektronik ortamda gerçekleştirilebiliyor.
Peki, 2017 yılında gayrimenkul satanlar/alanlar ne kadar vergi ödeyecek?
2017 yılında tapu harçları geçtiğimiz günlerde Resmi Gazete'de yayımlanan Tebliğ ile belli oldu. Buna göre,...