geçici mağaza dönemi nedir Haberi
Yüksek kira bedelleri ve düşük ziyaretçi sayıları nedeniyle markaların girmekte nazlandığı alışveriş merkezlerinde (AVM) 'geçici mağaza' dönemi başladı. Bazı markaları 'yeter ki mağaza açsın' diyerek yıllık kiradan muaf tutan, onlardan ortak gider almayan, hatta dekorasyonunu da üstlenen AVM'ler şimdi de "3-5 ay dener, sonra girerim" taleplerine olumlu yanıt verdi. Amaç, markanın prestijini kullanıp daha fazlasını AVM'ye çekmek. Özellikle bu modeli gelişmekte olan bölgeler olarak nitelendirilen Sancaktepe ve Kayaşehir'de yüksek metrekareli zincir mağazalar açan ayakkabı markaları uygulamaya başladı. Ancak bu bir yandan avantaj gibi görünürken bir yandan da dezavantaj yaratıyor.
MARKA İMAJI RİSKE GİRER
AVM yönetim ve danışmanlık firması KDM AVM'nin yönetici ortağı Murat İzci, markaların ellerindeki stoku eritmek için devamlı yeni yöntemler aradığını ancak her modelin doğru bir uygulama olmadığını söyledi....