Güneydoğu Anadolu demir yolu yatırımları Haberi
Türkiye'nin önemli pazarlarından Ortadoğu'ya ihracatı artırmak amacıyla karayolu taşımacılığına göre daha güvenli ve ekonomik olduğu için ağırlık verilen demiryolu taşımacılığı, bölgedeki iç savaş ve karışıklık nedeniyle durma noktasına geldi.
Türkiye'nin bölgeye açılan kapısı Güneydoğu Anadolu'yu demir ağlarla örmek için yürütülen çalışmalar ise aralıksız devam ediyor.
AA muhabirinin, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürlüğünden aldığı bilgiye göre, Türkiye'den 2009'da başlayan tren seferleri, Gaziantep İslahiye, Kilis Çobanbey ve Mardin Nusaybin'deki sınır kapılarından Suriye, İran ve Irak'a yönelik sevkıyatta iş adamlarına rahat nefes aldırdı.
Son dönemde söz konusu ülkelerdeki iç savaş ve siyasi karışıklıktan dolayı trenle taşınan yük miktarı da kademe kademe azaldı. Irak ve Suriye'ye 2 yıldır hiç yük götüremeyen trenler, İran'a yük taşımaya devam ediyor.
Bu arada, yurt içindeki değişik hatlardan gümrüksüz olarak...