İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi Başkanı Cemal Gökçe Haberi
18 Haziran başlayan ve 17 Eylül'e kadar devam etmesi planlanan köprü onarımında dün bir şeridin daha kapatılması İstanbulluların sinirlerini iyice gerdi. Onarım süresinin bu kadar uzaması yeni bir tartışmayı da beraberinde getirdi. Uzmanlar, dünyanın her yerinde bu tip büyük onarımların en fazla 1.5 içinde bitirildiğine dikkat çekti.
İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi Başkanı Cemal Gökçe, FSM'deki çalışmanın uzun ve çileli olmasının en önemli nedeninin böyle bir çalışma öncesinde yapılması gerekenlerin yapılmamasından kaynaklandığını söyledi.
"İLKEL METODLARLA ONARILIYOR"
Gökçe şöyle konuştu:
"İhale süresi uzun. Böylesi bir işin yapımı 1 ila 1.5 ay da tamamlanabilir. Ayrıca gece-gündüz vardiyalı çalışılabilirdi. Trafiğin durumuna bağlı olarak çalışacak eleman ve makineler azaltılıp çoğaltılabilir. Trafiği aksatmayacak şekilde geçiş koridorları oluşturulabilir. Zorunluluk varsa geceleri çift şeritte çalışma gerçekleştirilebilir. Benzeri durumlar bundan uzun...