inşaat ruhsat alma işlemleri 2016 Haberi
İnşaat ruhsat alma işlemleri nelerdir?
İnşaat ruhsat almak için öncelikle, belediyeye gerekli belgeler ile müracaat edilmesi ve inşaat ruhsat harcının ödenmesi gerekiyor. Ruhsat aldıktan sonra 2 yıl içinde inşaata başlanmaması ve 5 sene içinde de bitirilmemesi durumunda ruhsat geçersiz olup; yeniden inşaat ruhsatının alınması gerekiyor.
İnşaat ruhsatı için gereken belgeler, dilekçe örneği ve ödenmesi gereken harçlar şu şekilde sıralanıyor:
İnşaat ruhsatı için gerekenler:
Ruhsat başvuru dilekçesi.
Tapu.
İmar durumu (Belediyeden alınacak).
Aplikasyon belgesi (Kadastro Müdürlüğü'nden alınacak).
Mimari proje (Oda onaylı).
Mimarlar Odası'ndan sicil belgesi.
Betonerme statik proje (Oda onaylı).
İnşaat Mühendisi Oda sicil belgesi.
Elektrik tesisatı projesi (Oda onaylı).
Elektrik Mühendisi Oda sicil belgesi.
Sıhhi tesisat projesi (oda onaylı).
Makine Mühendisi Oda sicil belgesi.
Zemin etüd raporu.
Harita uygulama sorumlusu ve evrakları.
Yapı Müteahhidi ile ilgili belgeler. Müteahhitli inşaat sahibi ya da inşaat yapmaya yetkili başka bir...