05 / 05 / 2024

istanbul trafiği nedenleri

istanbul trafiği nedenleri

Tek bir yeni şerit eklemeden trafik sorunu çözülebilir mi? 3D yazılım devi Autodesk, bu konuda dünyanın çeşitli ülkelerinde kullanılan alternatif çözümleri 8 maddede sıralayarak, geleceğe yeşil ışık yakıyor.

Ulaşım kilitlendi! Tramvay seferleri yapılamadı, yaya ve araç trafiği durdu, vapur ve Marmaray seferleri aksadı!

Eminönü'ndeki insan yoğunluğu sebebiyle ulaşım kilitlendi. Tramvay seferleri yapılamazken, yaya ve araç trafiği neredeyse durdu. Vapur ve Marmaray seferleri de düzgün yapılamadı, aksadı.

Boğaz trafiği Kanal İstanbul ile rahatlayacak!

Çılgın proje olarak adlandırılan Kanal İstanbul'da çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Dev proje tamamlandığında boğaz trafiğini büyük ölçüde rahatlatacak. 

Endeksa'dan yaya trafiği ve ticari potansiyel endeksi analizi!

Kovid-19 salgını ile beraber bütün sektörlerde dijital dönüşüm başladı. Endeksa’nın sunduğu tüm gelişmiş lokasyon analizleriyle rakip marka konumları, bölgedeki detaylı demografik yapı gibi bilgilerin yanı sıra yaya trafiği katmanı ile tüm Türkiye'deki cadde ve sokakların trafik yoğunluğuna da erişi

Şanlıurfa'da trafiği engelleyen yapılar yıkıldı!

Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi, Eyyübiye ilçesi Eyüpnebi Mahallesi Komiser Şakir Caddesi üzerinde trafiği engelleyen yapıların yıkımını gerçekleştirdi.

Kanal İstanbul inşaatı trafiği etkileyecek mi?

İstanbul'da 3. köprü ve yeni havaalanı yapımında, binlerce hafriyat kamyonu yollara çıkmış, pek çok kazaya karışmıştı. Yol Güvenliği Uzmanı Dr. Suat Sarı, "10 bin hafriyat kamyonu İstanbul trafiğinde terör estirecek" dedi...

İstanbul trafiğine çözüm kent içi raylı sistem!

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'nda milletvekillerinin sorularını yanıtlayan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Turhan, İstanbul trafiğinin çözümüne ilişkin, kent içi raylı sistem projelerinin olduğunu söyledi...

İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu trafiği rahatlatacak!

İstanbul ile İzmir arası ulaşımı 9 saatten 3,5 saate indirecek İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu'nun, Balıkesir trafiğini de rahatlatacak.

Kanal İstanbul’dan önce gemi trafiği için önemli düzenleme!

Dün Karadeniz ile Marmara Denizi birbirine bağlayacak olan Kanal İstanbul'un güzergahı resmen açıklandı. "Gemi Trafik Hizmetleri Sistemlerinin Kurulmasına ve İşletilmesine İlişkin Yönetmelik"te önemli bir değişikliğe gitti. 

Osmangazi'de trafiği aksatan binalar yıkılıyor!

İlçede yeni yollar açan Osmangazi Belediyesi, Küçükbalıklı Köprübaşı Caddesi üzerinde kalan ve trafiği aksatan binaları yıkarak caddeye rahat nefes aldırıyor.

Aydın'ın trafiği yeni çevre yoluyla rahatladı!

Aydın-Denizli otoyolunun bağlantısı olan çevre yolunun hizmete açılması, Efeler'deki şehir içi trafiğini rahatlattı.

İstanbul için otopark tapusu önerisi!

Trafiği yoğun ilçelerdeki birçok projede boş kalan otopark alanları bulunduğuna dikkat çeken İnder Başkanı Nazmi Durbakayım, ‘otopark irtifak tapusu’ projesini Bakan Mehmet Özhaseki’ye iletti.

Silifke'ye yapılacak 4'ncü köprü trafiği rahatlatacak!

Başkan Turgut, Göksu ırmağı üzerinde temeli atılan 20 metre genişliğinde ve yaklaşık 75 metre uzunluğundaki 4. köprünün trafiği rahatlatacağını söyledi.

Hatay Kavaslı Battı-Çıktı Projesi trafiği rahatlatacak!

Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Lütfü Savaş, Hatay kent merkezinin trafiğini rahatlatacak Kavaslı Battı-Çıktı Projesi'nin şantiye alanında incelemeler yaptı. Savaş ''Trafik sorununu minimize edecek dev proje, kısa süre içerisinde tamamlanarak Hatay halkının hizmetine sunulacak'' dedi.

istanbul trafiği nedenleri Haberi

istanbul trafiği nedenleri

2050’de dünya nüfusunun yüzde 75’inin şehirlerde yaşayacağı öngörülüyor. Bugün bile pek çok insanı çileden çıkaran trafik sıkışıklığına dair etkin çözümler geliştirilmezse, gelecekte trafik sorunu ciddi maddi ve manevi kayıplara neden olacak. 3D yazılım devi Autodesk, bu konuda dünyanın çeşitli ülkelerinde kullanılan alternatif çözümleri 8 maddede sıralayarak, geleceğe yeşil ışık yakıyor.


Kronik trafik sıkışıklığı, şehir hayatında kişilerin yaşam kalitesini etkileyen bir sıkıntı olmanın ötesinde, makro anlamda ekonomi ve çevreye de ciddi zarar verebiliyor. Bu konuda ABD, Texas’ta A&M Ulaşım Enstitüsü tarafından kısa süre önce gerçekleştirilen bir araştırmaya göre, banliyöde yaşayan ortalama bir Amerikalı yılda 38 saatini trafikte geçiyor. Boşa harcanan tüm bu zaman ve yakıtın maliyeti ise yılda 121 milyar ABD doları gibi sarsıcı bir rakama ulaşıyor. Bazen en kısa mesafeleri...