İstiklal Caddesi açılan mağazalar Haberi
Para dergisinden Okhan Şentürk'ün haberine göre, İstanbul ticaret ve kültür merkezi olarak bilinen İstiklal Caddesi, uluslararası perakendecilere, restoranlara ve kültür-sanat merkezlerine ev sahipliği yapıyor. Caddenin perakende yapısı, son yıllarda daha fazla yerel ve ulusal hazır giyim markalarına doğru kayması ve restoran zincirlerinin sayısının azalmasıyla değişmeye başladı.
Cushman & Wakefield’ın yayınladığı “İstanbul Ana Alışveriş Caddeleri-2018” başlıklı raporuna göre 2016-2017 arasında İstiklal Caddesi’nden dokuzu hazır giyim/ayakkabı firması olan toplam 13 marka çıkış yaptı. Buna karşın, büyük ulusal ve uluslararası markaların, amiral mağazalarını (Koton, Mavi, Flo, H&M, Mango, Levî’s, Nike) İstiklal Caddesi’nde konumlandırmaya devam ettikleri görülüyor. Çoğunluğu yeme-içme, giyim, kozmetik, ayakkabı ve iletişim sektörlerinden şu an 30’a yakın firma, İstiklal Caddesi’nde birden çok mağazaya sahip. Özellikle kozmetik markaları ve GSM operatörleri, caddenin uzunluğundan ve yaya...