Kadir Kurtuluş yazıları Haberi
Ekonomideki konjonktürel dalgalanmalar her dönem için farklı seviyelerde Türkiye'nin gayrimenkul sektörüne olumsuz etkide bulunabiliyor. Bu olumsuz etkiye neden olan başlıca faktörler için; faizlerdeki artışı, döviz kurundaki yükselişi, bankaların kredi musluklarını kapatmasını, demir ve akaryakıt gibi inşaat girdi maliyetlerindeki yükselişleri örnek gösterebiliriz. Bugünkü konjonktürel olayları daha öncekilerden ayıran fark noktasında ise, kriz ve iflas haberleri ile tetiklenen sosyal medya paylaşımlarının firmaların satışlarına etki edebilecek yalan veya abartılı paylaşımlara dönüşebilmesini gösterebiliriz. Bu durumun sonucu olarak da, taahhütlerini yerine getirebilecek sağlam firmaların dahi, ön ödemeli konut satışlarının düşebileceğini veyahut yatırımcılar, finans kurumları veya taşeronlar nezdinde kredibilitelerinin azalabildiğini gözlemleyebiliyoruz. Yani Türkiye'de yaşanan olumsuz etkenlere rağmen projelerini tamamlayabilecek durumda olan inşaat şirketlerimiz, internetteki paylaşılan yalan ve abartılı olumsuz içeriklerin kurbanı olarak mevcut pozisyonlarını olumlu...