Kanal İstanbul projesinde kazı genel seçim öncesinde başlayacak...
12. Ulaştırma ve Haberleşme Şurası’nda konuşan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, çılgın proje olarak isimlendirilen Kanal İstanbul'da kazı çalışmalarının kısa süre içerisinde başlayacağını dile getirdi.
Kanal İstanbul projesi dış basının haberlerinde yer almayı sürdürüyor. Avrupa medyası neredeyse her gün Kanal istanbul projesini karalayan haberler yapıyor.
Maden Mühendisleri Odası’nın yayınladığı raporda; Kanal İstanbul’un kazı maliyetinin, kanalın toplam yapım maliyetinden yüksek olduğu belirtildi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Kanal İstanbul'un yakında ihale edileceğini açıkladı. Yerli ve küresel taleplerin arttığını projenin “mimari” boyutunun hazır olduğunu belirtti. Sürekli gündeme gelen çılgın proje bu kez, inşaat aşamasında yapılacak patlatma kazı ile gündemde.
Ünlü tarihçi İlber Ortaylı'ya göre; Kanal İstanbul projesinin gerçekleşmesi için Osmanlı’nın sefer-i hûmayun köprülerinden mutlaka bazılarının suyun altında kalması ve kanal için kazılması gerekiyor.
Patlayıcı Mühendisliği Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Ali Kahriman, "Kanal İstanbul’da usulüne uygun yapılacak kontrollü patlatma faaliyetlerinin, su kaynakları başta olmak üzere çevredeki bina ve tesislere herhangi bir hasar verme riski bulunmamaktadır." dedi.
Kanal İstanbul projesinin detayları ortaya çıkmaya başladı. Çılgın proje için haftada altı gün, 24 saat esasına göre kazı yapılacak.
Bilim Akademisi Üyesi Prof. Dr. Naci Görür, Kanal İstanbul'la ilgili açıklamalar yaptı. Projenin İstanbul'da yaratacağı risklere değinen Görür, "Kanalın kazılması esnasında zemin özelliklerine göre fazla kayma, heyelan ve göçmeler olacaktır." dedi.
Kanal İstanbul projesinin güzergahı belli oldu.5 yılda tamamlanması planlanan dev projenin kazısından çıkan malzemelerle Marmara Denizi’nde Karadeniz’e doğru kanalın solunda 2 adet, sağında da 1 adet olmak üzere toplam 3 adet ada yapılacak.
1991 yılında Boğaz'a alternatif olarak, Karadeniz'i Marmara'ya bağlayacak, Silivri'den başlayıp Karacaköy'den Karadeniz'e ulaşacak 23 kilometre uzunluğunda yeni bir Karadeniz kanalı önerilmiş. Kanal projesi, yap-işlet-devret yöntemiyle yapılacakmış.
Uzakdoğu'dan Avrupa'ya 20 ülkeden yabancı yatırımcı Kanal İstanbul ve 3'üncü Havalimanı'nı radarına aldı. Çılgın proje Kanal İstanbul'un güzergâhı ile inşaatına başlanılan 3. Havalimanı'nın bulunduğu bölgeye yabancı akını var.
Uzakdoğu'dan Avrupa'ya, 20 ülkeden yabancı yatırımcı Kanal İstanbul ve 3'üncü Havalimanı'nı radarına aldı. Yabancılar 2 bin dönümlük arazi satın aldı..
Kanal İstanbul çevresinde ki şehrin nüfusu Erdoğan'ın talimatıyla 500 bine çekildi. Karadeniz ve Marmara'yı bağlayacak projede, yüksek binalar yer almayacak.