29 / 04 / 2024

Rakamlarla Kanal İstanbul!

Rakamlarla Kanal İstanbul!

Kanal İstanbul projesinin detayları ortaya çıkmaya başladı. Çılgın proje için haftada altı gün, 24 saat esasına göre kazı yapılacak. 



Yüzyılın projesi olarak anılan çılgın proje Kanal İstanbul’un ÇED raporunun kabul edilmesinin ardından detaylar da belli oluyor. Türkiye'den Osman Çobanoğlu'nun haberine göre, projenin en zorlu etabı olan kazı aşamalarında en büyük iş makineleri kullanılacak. Günlük 72 bin metreküp kazı, 5 bin kişi tarafından 24 saat esasına göre gerçekleştirilecek. Kazı çalışmaları haftanın altı günü devam edecek. Kazı süresi toplamda dört yıl, senede 46 hafta olarak planlandı. Kazıda kullanılacak kamyonlar günde toplam 3 bin 227 metreküp toprak taşıyacak. Bu taşımaların süresi de 24 saat esasına göre yapılacak. Yapılacak bu kazılarda maden tipi elektrikli halat sistemli delici, maden tipi damperli kamyon gibi devasa makineler kullanılacak.


ARAÇLAR DEMONTE VAZİYETTE GETİRİLECEK

 

Kazı ve nakliye araçları demonte vaziyette konteynerler ile şantiyeye ulaştırılacak ve montajlar burada gerçekleştirilecek. Araçların yakıtları belirli şantiye alanlarında kurulacak yakıt ikmal tesislerinde yapılacak. Devasa kazıcı ve kamyonların yakıt ikmalleri de tankerler yoluyla şantiye alanı içerisinde gerçekleştirilecek. Makinelerin rutin bakımları da şantiye tesislerinde yapılacak. Nakliye araçlarının yaklaşık olarak her 100 bin kilometrede (yaklaşık 5 bin saat) lastiklerinin değişimi ve yine yaklaşık her 160 bin kilometrede damperlerinin değişimi de gerekecek. 

GÜNDE 850 BİN METREKÜP KAZI

İki aşamada gerçekleştirilen kazı çalışmalarında, dört yıllık inşaat sürecine bağlı olarak aylık kazı miktarı ortalama 23 milyon metreküp olacak. Proje kapsamında ortalamanın üzerinde bir kazı faaliyetinin yapıldığı herhangi bir ayda çıkarılabilecek maksimum malzemenin 24,5 milyon metreküp seviyesinde olacağı öngörülüyor.  Senede yaklaşık olarak 275 milyon metreküp kazı yapılacak. Sene içerisinde çalışılmayan süreler dikkate alındığında, günde ortalama 800 bin ila 850 bin metreküp kazı, nakliyesi ve denizde depolaması yapılacak.

ATIKLAR ORMANA DÖKÜLMEYECEK

Hafriyat çalışmalarında kullanılacak makinelerin yakıt sarfiyatıyla ilgili de ÇED raporunda bazı bilgiler verildi. İş makineleri inşaat aşamasında günlük olarak 1 milyon 504 bin 176 litre yakıt tüketecek. Bu miktar senelik 549 bin tonun üzerinde yakıta denk geliyor. İnşaat sırasında çıkacak kazı malzemesi, atık ya da herhangi bir malzeme, orman alanlarına dökülmeyecek. Ormanlık alanda yapılacak yollar toprak kaydırmayacak ve çevreye zarar vermeyecek biçimde  ekskavatörle açılacak. Yol yapımından çıkan malzemeler ormana zarar vermeyecek biçimde izinli alanlara taşınacak.


Durdurma talebine ret

Cumhuriyet Halk Partisi, Kanal İstanbul projesinin ‘yap-işlet-devret’ kapsamına alınmasına karşı çıktı. AYM, iptal talebini oy birliğiyle reddetti.

 

Kanal İstanbul'un ÇED raporu yayınlandı!

Kanal İstanbul için kim ne dedi? 


Geri Dön