23 / 12 / 2024

Kömürhan Köprüsü inşaatı

Kömürhan Köprüsü inşaatı

"Fırat türküsü"ne konu olan ve de Elazığ ile Malatya'nın Karakaya Baraj Gölü üzerinden bağlantısını sağlayan Kömürhan Köprüsü'nün yanına 660 metre uzunluğunda modern köprü inşa ediliyor.

Yap İşlet Devret modeliyle yapılan Osmangazi Köprüsü 6 ayda araç geçiş rekoru kırdı

Osmangazi Köprüsü inşa edilip hizmete açıldığı 1 Temmuz 2016 yılından bu yana ilk kez taahhüt edilen araç geçiş sınırını aştı. 15 yıl 9 ay 24 gün boyunca özel sektör tarafından işletilecek köprü işletmesi için devlet araç geçiş taahhüdü vermişti.

1915 Çanakkale Köprüsü inşaatında yeni gelişme!

18 Mart 2022'de açılacak köprüde çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Son olarak köprüye ulaşımın sağlanacağı bağlantı yoluna ses bariyeri inşa edildi. 

1915 Çanakkale Köprüsü'nde askı halatlarının montajı başladı!

1915 Çanakkale Köprüsü inşaatında askı halatlarının montaj çalışmaları başladı.

1915 Çanakkale Köprüsü inşaatında sona doğru!

1915 Çanakkale Köprüsü inşaatında sona yaklaşıldı. Proje kapsamında son çelik halat montajı yapıldı...

1915 Çanakkale Köprüsü inşaatında son durum ne?

2017'de temeli atılan 1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışmalar aralıksız devam ediyor. Çalışmalarda son olarak köprünün ana halatlarını oluşturacak 296 çelik kablodan 92'si bir kıtadan diğer kıtaya çekildi

Kömürhan Köprüsü dünya literatüründe!

Elazığ'da inşa edilen Kömürhan Köprüsü'nde  Paris’teki Eyfel Kulesi’ndeki çelik miktarıyla aynı düzeyde, toplamda 7 bin ton çelik kullanıldı. Köprü, dünyanın 4’üncü “Tek ayaklı, gergin eğik askılı köprüsü” olma özelliğine sahip.

1915 Çanakkale Köprüsü inşaatının son hali görüntülendi!

1915 Çanakkale Köprüsü'nde kedi yolu yapım çalışmaları devam ediyor. Kedi yolu tamamlandıktan sonra ana halatlar ile askı halatlarının montajının yapımına geçilecek.

Elazığ Kömürhan Köprüsü Aralık ayında açılacak!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu "Kömürhan Köprüsü hem Elazığ hem bölge hem Türkiye hem de dünya için örnek projelerden biri. Bitmesini sabırsızlıkla bekliyoruz. Aralık ayının içerisinde inşallah burayı tamamlayıp vatandaşımızın, bölgenin hizmetine sunacağız" şeklinde konuştu.

ABD'de açık iş sayısı inşaat sektöründe azaldı!

ABD'de JOLTS Açık İş Sayısı, inşaat ve enformasyon sektörlerinde azaldı...

1915 Çanakkale Köprüsü ile İstanbul Boğazı geçişine yeni alternatif!

1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi’nin yapımını üstlenen ortaklık Çanakkale Otoyol ve Köprüsü İnşaat Yatırım ve İşletme A.Ş. (ÇOK A.Ş.) proje ile ilgili açıklamalar yaptı.  

1915 Çanakkale Köprüsü inşaatında son durum!

1915 Çanakkale Köprüsü'nün Lapseki şantiyesinde, itme sürme yöntemi ile yapım çalışmaları süren Asya yaklaşım viyadüğünün sağ tabliyesinin 38, sol tabliyesinin de 37 metrelik kısmı tamamlandı.

1915 Çanakkale Köprüsü inşaatında son durum ne?

Çanakkale Boğazı'nda, geçen ay kulelerinin inşaat çalışmaları tamamlanan "dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü"nde inşaat çalışmaları aralıksız olarak devam ediyor.

Yeni Kömürhan Köprüsü'nün yüzde 92'si tamamlandı! 

Yapımı tamamlandığında bölgedeki 16 şehir için geçiş noktası olacak olan Yeni Kömürhan Köprüsü'nün yüzde 92'si tamamlandı...

Kömürhan Köprüsü inşaatı Haberi

Kömürhan Köprüsü inşaatı

"Fırat türküsü"ne konu olan ve Elazığ ile Malatya'nın Karakaya Baraj Gölü üzerinden bağlantısını sağlayan Kömürhan Köprüsü'nün yanına 660 metre uzunluğunda modern köprü inşa ediliyor.


Elazığ-Malatya karayolunun bölünmüş yola dönüştürülmesinin ardından Kömürhan Köprüsü'nün bulunduğu noktada trafik akışını daha da rahatlatmak amacıyla Karayolları Genel Müdürlüğünce "Yeni Kömürhan Köprüsü, Bağlantı Tüneli ve Yolu Yapım Projesi" yürütülüyor.


"Şu Fırat'ın suyu akar serindir" dizeleriyle başlayan türküde "Kömürhan Köprüsü Harput'a bakar" mısralarıyla adı geçen ve Elazığ-Malatya karayolunun 51. kilometresinde bulunan köprünün yanına 6 Ocak 2014'te yapımına başlanan "Yeni Kömürhan Köprüsü"nün inşa çalışmaları sürüyor.


Yüklenici firmaya 160 milyon 989 bin 125 lira bedelle ihale edilen "Yeni Kömürhan Köprüsü, Bağlantı Tüneli ve Yolu" yapım işinin 19 Nisan 2017'de tamamlanması planlanıyor.


Uzunluğu 660, pilon (demir direk) yüksekliği 168,5, ana açıklığı 380, genişliği...