17 / 02 / 2025

Körfez köprüsü ayakları

Körfez köprüsü ayakları

İstanbul –İzmir arasındaki yolu 3,5 saate indirecek olan Gebze-Orhangazi-İzmir otoyol projesi kapsamında yapımına devam edilen İzmir Körfez Geçiş Köprüsü inşaatında kule yükseklikleri 120 metreyi aştı.

1915 Çanakkale Köprüsü'nde ayakların montajında sona yaklaşıldı!

Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Yatırım ve İşletme A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Başar Arıoğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü projesiyle ilgili değerlendirmelerde bulundu. Arıoğlu, köprünün ayaklarının montajının kritik bir süreç olduğunu söyledi.

1915 Çanakkale Köprüsü ayaklarına son bloklar konuyor!

Çanakkale Boğazı’nın ’gerdanlığı’ olacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nde sona yaklaşıldı. Sütlüce’de kurulan şantiyede, kuru havuzda neredeyse her biri birer futbol sahası büyüklüğündeki 2 kule kesonu yapıldı.

1915 Çanakkale Köprüsü'nün ayakları tamam!

Çanakkale Boğazı’nın ’gerdanlığı’ niteliğinde olacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nde çalışmalar, sürüyor. Köprünün ayakları tamamlandı, dev ayaklarda son blok yarın kuleye törenle koyulacak...

1915 Çanakkale Köprüsü ayakları 110 metreye ulaştı!

Tamamlandığında "dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü" unvanını alacak olan Çanakkale Köprüsü'nde kule bloklarıyla ayaklardaki mevcut yükseklik 110 metreye ulaştı.

1915 Çanakkale Köprüsü ayakları 100 metreye ulaştı!

Çanakkale Boğazı'nda inşaatı devam eden 1915 Çanakkale Köprüsü'nün ayakları yükseliyor. Yüksekliği 100 metreye ulaşan köprü ayakları, tamamlandığında 318 metre uzunluğa sahip olacak.

1915 Çanakkale Köprüsü'nde ayaklar yükseliyor!

Yapımına devam edilen 1915 Çanakkale Köprüsü'nde ayaklar yükselmeye devam ediyor. Köprü ayakları 7'nci blokların da tamamlanmasıyla 50 metre yüksekliğe ulaştı.

1915 Çanakkale Köprüsü'nün ayakları yükseliyor!

Gelibolu ilçesinde, Sütlüce ve Lapseki ilçesinin Şekerkaya mevkileri arasında yapılması planlanan ve tamamlandığında 2023 metre olacak 1915 Çanakkale Köprüsü'nün ayakları yükseliyor.

1915 Çanakkale Köprüsü ayaklarının bağ kirişleri monte ediliyor!

İki ayak aralığı Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşunun 100'üncü yılıyla anlamlandırılarak 2023 metre olacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışmalar, Avrupa ve Anadolu yakasında hız kesmeden sürüyor

1915 Çanakkale Köprüsü'nün ayakları yere değiyor!

Çanakkale 1915 Köprüsü için Gelibolu'nun Sütlüce mevkisinde kurulan şantiyede, köprünün deniz içinde inşa edilecek ayaklarının yapımında kullanılacak kuru havuz tamamlandı.

Dilovası Körfez Geçiş Köprüsü Bağlantı Yolu için kamulaştırma!

Kocaeli Dilovası'nda bulunan bazı taşınmazların Dilovası Körfez Geçiş Köprüsü Bağlantı Yolu Projesi kapsamında Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanlığı tarafından acele kamulaştırılması hakkında karar bugünkü Resmi Gazete'de yayınlandı.

Körfez Köprüsü Türkiye'nin iftihar vesilesi sayılabilecek bir eser!

Gazeteci-Yazar Sami Özey, Bağcılar’da düzenlenen bir söyleşi programına katıldı. Özey '' Bursa’dan dönerken Körfez Köprüsü’nden geçiş yaptık. İzmit, Bursa, İstanbullulara ve hatta tüm Türkiye’ye iftihar vesilesi sayılabilecek bir eser.'' dedi.

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü izolasyon boyalarla kaplanıyor!

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü asfaltlama öncesi paslanmayı önleyen özel izolasyon boyalarıyla kaplanıyor. Ramazan Bayramı öncesine yetişecek köprüden özel araç sürücüleri 120 kilometrelik hızla geçebilecekler.

İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü GÖKTÜRK-2 ile görüntülendi!

İzmit'teki Körfez Geçişi Asma Köprüsü, GÖKTÜRK-2 uydusunca görüntülendi. "Haftanın fotoğrafı" başlığı altında yayımlanan görüntüde, inşaatı devam eden Körfez Geçişi Asma Köprüsü yer aldı.

Körfez köprüsü ayakları Haberi

Körfez köprüsü ayakları

İstanbul –İzmir arasındaki yolu 3,5 saate indirecek olan Gebze-Orhangazi-İzmir otoyol projesi kapsamında yapımına devam edilen İzmir Körfez Geçiş Köprüsü inşaatında kule yükseklikleri 120 metreyi aştı.


Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından Yap-İşlet-Devret modeli ile ihale edilen Gebze-Organgazi-İzmir Otoyol projesinin en önemli ayaklarından biri olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü inşaatında çalışmalar aralıksız sürüyor.


Karada imal edildikten sonra denize batırılan 38 bin 404 ton ağırlığında keson temelleri üzerinde geçtiğimiz Temmuz ayından bu yana yükselmeye başlayan köprü kulelerinin boyu 120 metreyi aştı. Türkiye’de benzer köprülerden farklı olarak çelik olarak imal edilen köprü kulelerinin parçaları Gemlik’te imal edilerek Altınova’da bulunan bir tersaneye getiriliyor.


Dört kulede toplam 88 çelik blok bulunuyor. Alt tarafa yerleştirilen blokların ağırlıkları 350 tonu bulurken üst tarafa çıkıldıkça hafifleyerek 170 ton ağırlığa iniyor.


Toplam’da 2 bin...