04 / 11 / 2024

Marmaray banliyö hatları son durum

Marmaray banliyö hatları son durum

İki yıl önce Marmaray’a entegrasyon için kapatılan banliyö hatlarının akıbetini Ulaştırma Bakanlığı’ndan Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Fatih Turan açıkladı. Yeni takvime göre hattın tamamının bitiş tarihi 2017’nin ikinci yarısı...

Marmaray banliyö hatlarına ek süre!

Marmaray Projesi kapsamında banliyö hatlarının iyileştirilmesi çalışmasında Ulaştırma Bakanlığı ile İspanyol OHL- Dimetronic firmaları arasında görüşmelerin sona erdiği öğrenildi.

2022 Ramazan Bayramı’nda metrobüs, otobüs, metro, köprü ve otoyollar ücretsiz mi? 

Ramazan Bayramı ziyaretlerinde marmaray, şehir hatları vapurları, metro, metrobüs, otobüs (İETT) ve tramvay gibi toplu taşıma araçlarının çalışma durumu belli oldu. Bayram tatilinde toplu taşıma, köprü ve otoyollar ücretsiz olacak mı, bedava mı? 

Gebze-Halkalı Banliyö Hattı açıldı!

Gebze-Halkalı Banliyö Tren Hatları, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla hizmete açıldı. Törende konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, ''Bu hat, saatte tek yönde 75 bin, gündeyse 1 milyon 700 bin yolcu taşıyacak'' dedi.

Raylı sistemde hedef 518 kilometre!

AKP İBB Başkan Adayı Yıldırım, "Metro, tramvay, banliyö hatlarındaki mevcut uzunluk 170 kilometre. Mart'ın 10'unda uzun yıllardır yapımı devam eden Gebze- Halkalı banliyö hattı devreye girecek. Onunla birlikte 238 kilometreye çıkacak. Ama yetmez, hedefimiz 518 kilometreye çıkarmak" dedi...

Halkalı-Gebze Marmaray Hattı nereden geçecek?

63 kilometre uzunluğundaki Gebze-Haydarpaşa ve Sirkeci-Halkalı Banliyö Hatları ile 13,60 kilometre uzunluğundaki Marmaray’ın birleştirilmesiyle oluşan Halkalı-Gebze Marmaray Hattı nereden geçecek?

Halkalı-Gebze banliyö hattı 10 Mart'ta açılacak!

Halkalı-Gebze arasında bulunan banliyö tren hatlarında 2013 yılından beri süren yenileme çalışmalarında sona gelindi. Halkalı Gebze banliyö hattı 10 Mart'ta açılacak...

Halkalı-Gebze banliyö hattının yüzde 97'si tamamlandı!

Halkalı- Gebze arasında yapımına başlanan eski banliyö hatlarında 2013'ten beri devam eden yenileme çalışmalarında sona yaklaşıldı. Yaklaşık 77 kilometrelik hattın yüzde 97'si tamamlandı.

Halkalı-Sirkeci Banliyö Hattı'nın deneme sürüşünde kaza!

İstanbul Florya’da, Halkalı - Sirkeci Banliyö hattında deneme seferi yapan Marmaray treni ile demiryolu yenileme aracı çarpıştı. Kaza sonucunda yaralıların olduğu öğrenildi.

Kanal İstanbul'un portresi çıkıyor!

Bakanlıklar yeni eylem planını hazırladı. Buna göre, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı çılgın proje ‘Kanal İstanbul’un portresini oluşturacak. Ulaştırma Bakanlığı ise Gebze-Haydarpaşa ve Sirkeci-Halkalı banliyö hatlarını işletmeye alacak.

Halkalı-Gebze Banliyö Hattı'nın yüzde 94'ü tamamlandı!

Halkalı-Gebze arasında bulunan banliyö tren hatlarında devam eden çalışmalar tamamlanıyor. 2013 yılından beri proje kapsamında çalışmaların yüzde 94'ü tamamlandı.

Gebze-Haydarpaşa banliyö hattında son durum görüntülendi!

Gebze-Haydarpaşa arasında yapım çalışmaları devam eden Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Projesi ve Marmaray’la entegre olan banliyö hattı havadan görüntülendi.

Gebze-Yeni Havalimanı-Halkalı tren hattı ihaleye çıkıyor!

Türkiye'nin mega projelerinden Yeni Havalimanı'nın açılmasına az süre kala Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, banliyö hatları ile ilgili açıklamalar yaptı.

Sirkeci-Kazlıçeşme Banliyö Hattı yeniden hizmete alınıyor!

Marmaray projesi sebebiyle atıl kalan Sirkeci-Kazlıçeşme arasındaki tren hattını tramvaya dönüştürecek projeden vazgeçilince TCDD, eski banliyö hattını yenileyerek tekrar hizmete almaya karar verdi.

Sirkeci Kazlıçeşme banliyö hattı yenilenecek!

TCDD, Marmaray Projesi nedeniyle atıl kalan yaklaşık 8 kilometrelik Sirkeci-Kazlıçeşme arasındaki eski banliyö hattını yenileyecek. 

Marmaray banliyö hatları son durum Haberi

Marmaray banliyö hatları son durum

Sirkeci-Halkalı ve Söğütlüçeşme- Gebze arasındaki banliyö hatları, Marmaray’a entegrasyon kapsamında iki yıl önce kapatılmıştı. Gebze-Halkalı arasında kesintisiz raylı sistem kurulmasını hedefleyen entegrasyon çalışmalarının 2015’in son aylarında tamamlanması planlanmıştı. Her iki yakada banliyö hatlarının iyileştirilmesinde ciddi bir ilerleme sağlanamadı. Anadolu Yakası’nda eski banliyo trenleri TCDD tarafından Haydarpaşa Tren Garı’na çekildi. Peki banliyö hattındaki çalışmalar neden uzadı? Hat ne zaman tamamlanacak? İşte bu soruların yanıtlarını Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Fatih Turan’a sorduk. Turan, projenin detaylarını, şimdiye kadar nelerin yapıldığını, nelerin yapılmadığını ve gecikmenin nedenlerini ve proje sürecini şöyle anlattı:


‘AĞUSTOS 2014’TE ÇALIŞMA DURDU’ 


“ İspanyol yüklenici OHL firması, tasarla-yap modeliyle hayata geçecek olan proje için 1 milyar 42 milyon Euro’luk teklif verdi. Proje, Gebze’den başlayıp Halkalı’ya hat boyunca bütün banliyo istasyonlarının...