Mobilyada Uzakdoğu pazarı Haberi
Ekonomist Dergisi'nde yer alan habere göre; 2017 yılını 2,7 milyar dolar ihracatla kapatan mobilya sektörü, Irak, Suriye ve Rusya pazarlarında yaşanan sıkıntılardan dolayı rotayı Hindistan, Çin, Endonezya gibi alternatif pazarlara çevirdi. Son iki yılda bu ülkelere yönelik pazarlama çalışmalarına ağırlık veren mobilya sanayicileri, sonunda yaptıkları çalışmaların meyvelerini toplamaya başladı. Çin'deki mobilya fuarlarına katılan mobilya sanayicileri, iki yılda Çin, Hindistan ve Endonezya'ya ihracatlarını yüzde 44 artırdı. 2017 yılında bu üç ülkeye 28 milyon dolarlık ihracat yapan sektör, 2018 yılında da yüzde 50'lik ihracat artışı öngörüyor.
BAŞARININ ÜÇ NEDENİ
Türkiye'deki mobilyacıların Çin pazarında başarılı olmasının arkasında birkaç faktör var. Çin'de artan lüks tüketime karşılık zanaatkar mobilya yapacak ustaların bulunmaması, mobilya zanaatına yönelik bir geleneğin olmaması ve Türkiye'nin bir Avrupa ülkesi olarak görülmesi,...