Ortak gider Haberi
Kat mülkiyetli bir taşınmazın tapusuna kontrol ettiğimizde Yönetim planı ve karşısında yönetim planının yapıldığı tarih bulunmaktadır. Peki nedir bu yönetim planı; zorunlu mudur, ne zaman yapılır? Gayrimenkul hukuku uzmanı Kadir Kurtuluş konuyla ilgili detayları anlatıyor.
Yönetim planı kat mülkiyeti kanunun 28. Maddesi gereğince yönetim tarzı, kat maliklerinin hakları ve yükümlülükleri, ortak giderlerin neler olduğu ve bu ortak giderlerin kat malikleri arasında ne şekilde paylaştırılacağı, yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti ve yönetime ait diğer hususları düzenler. Yönetim planı, bütün kat maliklerini bağlayan bir sözleşmedir.
Kat mülkiyeti kanununda kat malikleri arasındaki ilişkiler düzenlenmiş olmasına rağmen kat mülkiyetine konu olan gayrimenkullerin hepsinin kendine özel durumları olabileceğinden ayrıca yönetim planı hazırlanması kanun tarafından zorunlu tutulmuştur.
Yönetim Planı ne zaman hazırlanır?
Kat irtifakı tesis edildiğinde yönetim planı hazırlanıp...