25 / 11 / 2024

özelleştirilen köprüler

özelleştirilen köprüler

Sabah Gazetesi yazarı Süleyman Yaşar, finansmanın özelleştirilmesi yöntemiyle Türkiye iki asma köprü kazanacak diyor. İşte o yazı!

YİD modeliyle hayata geçirilen köprü ve tüneller için şirketlere günde 152,7 milyon TL ödenecek!

Projelerdeki garanti ve kur ayarlaması sebebiyle Hazine’den çıkan para arttı. Köprüler ve tünel için firmalara günde 152.7 milyon TL ödenecek.

Geçiş garantili köprü ve yolların faturası 24.8 milyar dolara ulaşacak!

Yap-işlet-devret modeliyle hayata geçirilen geçiş garantili köprüler ve otoyolların vatandaşa faturasının 24.8 milyar dolara ulaşması bekleniyor. 

1942'de alınan karar: Karayolları ve köprüler için her sene 5 milyon lira harcanacak!

1942 yılında karayolları ve köprüleri ilgilendiren bir kanun projesi hazırlanmış. Projeye göre her sene karayolları ve köprüler için 5 milyon lira harcanılmasına karar verilmiş. 

İstanbul depreminde köprüler, havalimanları, yollar yıkılacak mı? Bakan Uraloğlu tek tek açıkladı: Tahliye planı yapıldı

Ulaştırma Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul depremi ile ilgili yaptıkları ve yapmayı planladıkları çalışmaları tek tek açıkladı. Peki İstanbul depreminde köprüler, havalimanları, yollar yıkılacak mı? İşte ayrıntılar...

Kurban Bayramı'nda hangi köprüler ve otoyollar ücretsiz olacak? 2023 Bayramda köprüler bedava mı? 

Kurban Bayramı'na kısa süre kala vatandaşlar bayramda hangi köprüler ve otoyolların ücretsiz olacağını sorguluyor. İşte detaylar... 

Ramazan Bayramı’nda otoyollar bedava mı? Bayramda toplu taşıma bedava mı? Bayramda köprü ve otoyolla ücretsiz mi?

Ramazan Bayramı önümüzdeki hafta idrak edilecek. Peki “Ramazan Bayramı’nda otoyol ve köprüler bedava mı? Bayramda otoyollar ücretsiz mi?” İşte tüm soruların yanıtı!

Kurban Bayramı’nda otoyollar ve köprüler bedava olacak mı? İşte detaylar

Kurban Bayramı’na yaklaşık 10 gün kalmışken, otoyolların ve köprülerin ücretle olup olmayacağı belli oldu.

Otoyol ve köprüler belirli gün ve saatlerde daha ucuz olacak!

Otoyol ve köprülerde 'dinamik fiyatlandırma' modeli 2021 Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı'nda yer aldı. Özel yazılımların devreye alınması ile geçilecek sistemde, vatandaşlar belli gün ve saatlerde otoyolları ve köprüleri daha ucuza kullanabilecek.

Tahsin Tarhan: Köprüler kamulaştırılmalı!

CHP Kocaeli Milletvekili Tahsin Tarhan Kuzey Çevre Otoyolu, Avrasya Tüneli, Osmangazi Köprüsü, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün devlete yük olduğunu belirtti..

4. Uluslararası Karayolları, Köprüler Ve Tüneller İhtisas Fuarı gerçekleşti! 

Türkiye’den ve Dünya’dan birçok firmanın ilgi ile takip ettiği 4. Uluslararası Karayolları, Köprüler Ve Tüneller İhtisas Fuarı’na 150 firma katılım gösterdi. 1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyol Projesi ile mega projelerin son halinin sergilendiği fuar büyük ilgi ile karşılandı…

4. Uluslararası Karayolları, Köprüler ve Tüneller İhtisas Fuarı 9 Ekim'de!

4. Uluslararası Karayolları, Köprüler ve Tüneller İhtisas Fuarı 9-11 Ekim 2019 tarihlerinde Ankara ATO Congresium Kongre ve Sergi Sarayı'nda gerçekleştirilecek...

1915 Çanakkale Köprüsü ve Büyük İstanbul Tüneli görücüye çıkıyor!

1915 Çanakkale Köprüsü ve 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli 4. Uluslararası Karayolları, Köprüler ve Tüneller İhtisas Fuarı'nda görücüye çıkıyor.

3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli ve 1915 Çanakkale Köprüsü görücüye çıkıyor!

Türkiye’de ilgiyle beklenen 4. Uluslararası Karayolları, Köprüler ve Tüneller İhtisas Fuarı“ Mega Projeler Kahramanlarını Çağırıyor” mottosu ile yeniden ATO Congresium Kongre ve Sergi Sarayı’nda yapılacak.

özelleştirilen köprüler Haberi

özelleştirilen köprüler

Boğaz'a özelleştirmeyle ilk köprü yapılacak


İstanbul Boğazı üzerinde üçüncü köprü bir özelleştirme yöntemi olan Yap-İşlet- Devret (YİD) modeliyle yapılacak


Bu modele göre, özel şirketler köprüyü kendileri yapıyor, maliyet ve kârlarını karşılamak için belli süre işlettikten sonra köprüyü devlete devrediyor. Bu devrin ardından isterse devlet köprünün işletilmesini yeniden bir özel firmaya yarışma yoluyla verebiliyor.

Peki devlet neden YİD yöntemini kullanıyor? Devlet bu yöntemi tercih ediyor çünkü günümüzde artık vergi gelirleriyle tüm kamu hizmetlerini görebilmek mümkün değil. İşte bu nedenle de kamu hizmetlerinin görülmesinde özel finansman ve özel sektörün yardımına başvuruluyor. 


Aslında bu, yeni bir kamu yatırım finansman modeli. Bu yolla, devlet bütçesinden para çıkmadan köprü, tünel, baraj, sulama, içme ve kullanma suyu, arıtma tesisi, kanalizasyon, haberleşme, maden ve işletmeleri, fabrika ve benzeri tesisler, çevre...