riskli yapı tespit süreci nasıl işler Haberi
Riskli yapı tespit süreci!
Riskli Yapı Raporu almak için bina maliklerinden birinin veya kanuni temsilcisinin müracaatı yeterli oluyor. Apartmanlarda karar almaya gerek bulunmuyor. Bu aşamada çoğunluk aranmıyor.
Riskli Yapı Tespiti için İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğüne başvurarak tespit kredisi talebinde bulunmak mümkün oluyor. Aynı şekilde yıkım işleri ve tahliye işlemleri için de İdareden yardım ve kredi talebi istenebiliyor. Riskli yapı tespiti talebi için, tapu belgesinin ve kimlik belgesinin fotokopisi yeterli oluyor.
Bakanlık, süre vererek maliklerden riskli yapı tespiti yaptırmalarını isteyebiliyor. Tespit, verilen süre içinde yapılmazsa Bakanlık veya İdarece tespit yapılıyor. Bakanlık belirlediği alanlardaki riskli yapıların tespitini süre vererek İdareden de isteyebiliyor.
Riskli yapı tespiti Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından lisanslandırılmış kuruluşlar tarafından yapılabiliyor. 6306 Sayılı Kanun uyarınca ne tür alanların riskli yapı teşkil...