Tapu başvurusu için gerekli evraklar Haberi
Tapu başvurusu için gerekli evraklar!
Gayrimenkul alım satım işlemleri, tapu dairesinde gerçekleşiyor. Tapu devri için öncelikle tapu dairesinden randevu alınması ve randevu günü ev saatinde orada bulunulması gerekiyor.
Tapu devir işlemleri için gerekli belgeler memura teslim ediliyor. Eksik bir evrağın olmaması halinde devir için harcın ödenmesi isteniyor. Tapuda hem alıcı tarafından hem de satıcı tarafından binde 20 oranında harç ödenmesi gerekiyor. Peki, tapu başvurusu için gerekli evraklar nelerdir?
Gerekli belgeler:
1. Satıcıdan tapuda satış için gerekli evraklar..
- Tapu aslı veya fotokopisi
- 1 Resim
- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi
- Vergi borcu yoktur yazısı (belediyeden) (belediye vergi borcu çıkaracak olursa, varsa geçmiş döneme ait ödendi makbuzları belediyeye ibraz edilmelidir.)
- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)
2. Alıcıdan tapuda satış için...