tapu dairesinde istenen belgeler nelerdir Haberi
Tapu dairesinde istenen belgeler nelerdir?
Tapu dairesinde gayrimenkul alım satım işlemlerinin yapılabilmesi için taraflardan bazı bilgi ve belgeler isteniyor. Bu belgelerin eksiksiz olması halinde, taşınmaz devri hemen işleme alınıyor. Akcak, belgelerde eksiklik olması halinde işlem durdurularak, eksikliklerin giderilmesi isteniyor.
Tapu için gerekli tüm belgelerin temin edilmesi halinde, satıcı üzerindeki tapulu mal alıcı üzerinde tescil edilebiliyor.
Tapu dairesinde gerekli belgeler, alıcıdan ve satıcıdan ayrı ayrı temin ediliyor. Ayrıca tarafların gerçek ve tüzel kişi niteliğine göre de, gerekli olan belgeler değişebiliyor. Peki, tapu dairesinde istenen belgeler nelerdir?
Tapu dairesinde gerekli belgeler:
1. Satıcıdan tapuda satış için gerekli evraklar..
- Tapu aslı veya fotokopisi
- 1 Resim
- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi
- Vergi borcu yoktur yazısı (belediyeden) (belediye vergi borcu çıkaracak olursa, varsa geçmiş...