Tapu işlemleri için hangi evraklar gerekli Haberi
2019 yılında gayrimenkul alacak olan vatandaşların neler yapması gerekiyor? Tapu işlemleri için hangi evraklar gerekli? Tapu randevusu nasıl alınıyor? İşte cevaplar...
Tapu randevusu nasıl alınır?
Tapu müdürlüklerinde yapılacak işlemler için ALO 181 Tapu ve Kadastro hattı aranıp randevu alınabiliyor. Bunun dışında ise http://randevu.tkgm.gov.tr adresinden online başvuru ile randevu alınabiliyor. Bu işlemde başvuru sahibine gönderilecek kısa mesaj (SMS) doğrultusunda işlem belirlenen gün ve saatte yapılabiliyor.
Tapu işlemleri için hangi evraklar gerekli?
Gayrimenkul alıcısı ve satıcısının veya vekillerinin randevu günü ve saatinde gerekli belgelerle tapu dairesinde bulunması gerekiyor. Tapuda gerekli olan belgeler şu şekilde;
Tapuda satıcıdan istenen belgeler
- Tapu aslı veya fotokopisi
- 1 resim
- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi
- Vergi borcu yoktur yazısı (belediyeden) (belediye vergi borcu çıkaracak olursa, varsa...