Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teftiş Kurulu yönetmeliğinde değişiklik Haberi
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teftiş Kurulu nasıl kurulur?
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teftiş Kurulunun kuruluş, görev, çalışma usul ve esaslarını, müfettiş yardımcılarının yarışma ve yeterlik sınavlarının şekli ve uygulaması, müfettişlerin yetiştirilme, atanma, yükselme, görevlerini yerine getirme, yetkilerini kullanma ve teftiş edilenlerin yükümlülüklerini düzenleyen Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teftiş Kurulu yönetmeliği kapsamında, Teftiş Kurulu'nun kuruluşuna dair esaslara da yer veriliyor.
Tapu Teftiş Kurulunun kuruluşu
(1) Teftiş Kurulu; Başkan, başmüfettiş, müfettiş ve müfettiş yardımcılarından oluşur.
(2) Teftiş Kurulu doğrudan Genel Müdüre bağlıdır. Müfettiş ve müfettiş yardımcıları; teftiş, inceleme, araştırma, soruşturma ve ön incelemeleri Genel Müdür adına yaparlar.
(3) Müfettişlere; Bakan, Müsteşar, Genel Müdür ve Başkan dışındaki makam ve merciler tarafından emir ve görev verilemez.
(4) Genel Müdürlük yetki alanı içindeki herhangi bir birim, iş,...