17 / 02 / 2025

tapudan randevuyu kim almalı

tapudan randevuyu kim almalı

Tapu dairesinde yapılacak işlemler için, öncelikle tapu dairesinden randevu alınması gerekiyor. Bu randevu telefondan ya da internetten alınabiliyor. Peki, tapudan randevuyu kim alır? İşte yanıtı..

Tapudan randevuyu kim alır?

Tapu dairesinde yapılacak işlemler için, öncelikle tapu dairesinden randevu alınması gerekiyor. Bu randevu telefondan ya da internetten alınabiliyor. Peki, tapudan randevuyu kim alır? İşte yanıtı..

Ev satışında tapu harcını kim öder?

Ev satış işlemleri tapu dairesinde yapılıyor. Devir işlemleri için tapuya binde 20 oranında harç ödeniyor. Bu oran gerçek alım satım bedeli üzerinden hesaplanıyor. Peki, ev satışında tapu harcını kim öder?

Tapu parasını kim öder?

Gayrimenkul alım satım işlemleri, tapu dairesinde yapılıyor. Belgelerin eksiksiz olması halinde devir işlemi için sıra tapu parasına geliyor. Peki, tapu parası ne kadar? Tapu parasını kim öder?

Future Park otel projesini kim işletecek?

Future Park projesinde yer alan 232 odalı otel bölümü işletmesi için 5 büyük dünya markasından alınan tekliflerde sona gelindi. Peki Future Park otel projesini kim işletecek?

Yapı kullanma iznini kim verir?

Yapı kullanma izin belgesi, ruhsatlı bir projenin, inşaat çalışmaları bittikten sonra, söz konusu yapıda oturumun başlaması için alınıyor. Peki, bu izin nasıl alınır? Yapı kullanma iznini kim verir?

Yapı kullanma izin belgesi harcı kim öder?

İnşaat çalışmaları bitmiş bir yapının yasal olarak kullanılabilmesi için yapı kullanma izin belgesinin alınması gerekiyor. Bu belge için harç ödemesi yapılıyor. Peki, yapı kullanma izin belgesi harcı kim öder?

Dükkanda kiracı varsa çevre temizlik vergisini kim öder?

Belediye Gelirleri Kanunu gereğince ödenmesi gereken vergiler arasında yer alan çevre temizlik vergisinin mükellefiyeti, binanın kullanımı ile başlıyor. Peki, dükkanda kiracı varsa çevre temizlik vergisini kim öder?

Konut tapu harcını kim öder?

Tapu harçlarını Harçlar Kanunu’na bağlı 4 sayılı tarifede belirtilen kişiler ödemek ile mükellef oluyor. Peki, devri gerçekleşen konut tapu harcını kim öder? Alıcı mı satıcı mı?

Veraset ilamını kim çıkarabilir?

Veraset ilamı, mirasçıları ve mirasçıların haklarını gösteren belge olarak karşımıza çıkıyor. İlam, Sulh Hukuk Mahkemesinin yanı sıra noterden de çıkarılabiliyor. Peki, veraset ilamını kim çıkarabilir?

2015 emlak vergisini kim nasıl ödeyecek?

Emlak vergisi, Türkiye sınırları içinde bulunan binalar, arsa ve araziler 1319 sayılı Kanun hükümlerine göre vergiye tabi tutuluyor. Peki emlak vergisi nasıl ödeniyor? 2015 emlak vergisini kim nasıl ödeyecek?

Apartman aidatından kim sorumlu?

Apartman aidatları kapıcı, bekçi, kaloriferci ve bahçıvan gibi ortak giderler için bağımsız bölümde ikamet eden kimselerden alınıyor. Peki, dairede kiracı olması halinde apartman aidatından kim sorumlu olur?

Satılan evin emlak vergisini kim öder?

Emlak vergisi, taşınmaz malların tümü için belediyeye ödenmesi gereken vergi oluyor. Peki bir eviniz olduğunu ve yıl içerisinde sattığınızı düşünelim. Satılan evin emlak vergisini kim öder?

Nazım imar planını kim hazırlar?

Nazım imar planı, onaylı halihazırdaki haritalar üzerinde ve kadastral durumu işlenmiş olan arazi parçalarının kullanış biçimlerini detaylı gösteren plan olarak biliniyor. Peki, nazım imar planını kim hazırlar?

tapudan randevuyu kim almalı Haberi

tapudan randevuyu kim almalı

Tapudan randevuyu kim alır?

Tapu dairesinde yapılacak işlemler için, öncelikle tapu dairesinden randevu alınması gerekiyor. Bu randevu telefondan ya da internetten alınabiliyor.


Tapu randevusu için aranacak tel no 181 olup; internetten randevu almak isteyenler ise https://randevu.tkgm.gov.tr adresine giriş yapabiliyor.


Tapudan randevuyu, hak sahibi alıyor. Bunun için kişinin TC Kimlik Numarasını girmesi gerekiyor. Akabinde ekrana gelen sözleşme okunduktan sonra "Kullanıcı sözleşmesini okudum ve kabul ediyorum." butonunun işaretlenmesi ve güvenlik kodunun girilmesi isteniyor.


Güvenlik kodu girildikten sonra; kimlik doğrulama, iletişim bilgileri, müdürlük seçimi, işlem seçimi, randevu tarihi gibi adımlar izlenerek doğru bilgilerin girilmesi ve son olarak randevunun onaylanması gerekiyor. 


Tüm bu işlemlerin 30 dakika içerisinde yapılması gerekiyor. Aksi halde bu süre sonunda onaylanmayan randevular iptal ediliyor.


1 yıl içinde aynı Kimlik Numarası için alınan randevu 3 kere...