25 / 11 / 2024

türkiye Franchise pazarı 2015

türkiye Franchise pazarı 2015

Türk perakendeciler gücünü göstererek pazarın yabancılar için cazip bir yatırım aracı olduğunu ortaya koydu. Franchise verip hızla mağazalaşmak ise birçok oyuncunun daha sonra yatırımcı çekebilmesi için sadece bir araç oldu.

Reportage Türkiye'nin ikinci projesi Afra Park görücüye çıkıyor! Bahçeşehir'e 177 konutluk yeni proje!

Reportage Properties’in Türkiye gayrimenkul pazarındaki markası Reportage Türkiye, Sylvana İstanbul’un ardından ikinci projesi Afra Park projesi için düğmeye bastı.

Türkiye'de satılan en pahalı 10 otomobil markası!

Türkiye otomobil pazarında yer alan fiyatlar yükselmeyi sürdürürken 2024'te ise ülkemizde satılan en pahalı 10 otomobil markaları hangileridir? Buna göre, dünyanın dört bir yanındaki lüks otomobil üreticileri, sınırları zorlayan tasarım ve performanslar ile yeni bir rekabet seviyesine kadar ulaştı.

Mert Başaran: Türkiye’deki konut pazarı sıkıntıda, yatırımcılar yurt dışına yöneldi!

Master Haber Youtube kanalında önemli açıklamalar yapan Ekonomist Mert Başaran, Türkiye’deki konut pazarının sıkıntıda olduğunu söyleyerek, yatırımcıların yurt dışına yöneldiğini söyledi.

Türkiye gayrimenkul fiyatları İngiltere konut pazarı ile yarışıyor!

Türkiye'deki konut fiyatlarındaki yükseliş yatırımcıyı yurt dışına yöneltti. Yatırımcılar özellikle İngiltere'de konut pazarına büyük ilgi duymaya başladı.

SUV otomobil satışları yüzde 79,32 arttı! Türkiye'de satılan her 2 otomobilden 1'i SUV!

Açıklanan rakamlara göre, Türkiye otomobil pazarında bu senenin ilk altı aylık döneminde SUV gövde tipli otomobil satışları, 2022 yılının aynı dönemine göre yüzde 79,32 artış gösterirken, SUV'un satışlardan aldığı pay da yüzde 46'ya çıktı.

Dacia Spring Türkiye macerasına başlıyor: İddialı fiyatıyla Türkiye pazarında

Dacia'nın yüzde yüz elektrikli otomobili Spring, iddialı fiyatı ile Türkiye pazarında boy göstermeye hazırlanıyor. İşte detaylar...

Çinli otomobil markası Türkiye'ye giriş yaptı! İşte fiyatı

Türkiye otomobil pazarına Çin'den bir marka daha giriş yaptı. Çinli elektrikli otomobil üreticilerinden Leapmotor, T03 modelini Türkiye'de satışa çıkardı. İşte tüm detaylar...

Tesla, Türkiye pazarına girişini çekilişle kutluyor!

Tesla, yakın zamanda Türkiye pazarına giriş yaparak adından söz ettirmeye başladı. Bu gelişmenin ardından, WORLDEF tarafından düzenlenen World Ecommerce Forum'da düzenlenecek bir çekilişle bir kişiye Tesla Model Y hediye edilecek.

Otomotiv pazarında Avrupa gözünü Türkiye’ye çevirdi! Türkiye İspanya’yı geride bırakıyor!

Avrupa’da gittikçe sertleşen emisyon kuralları, üreticileri elektrikli araç üretimine mecbur bıraktığı için gözler Türkiye’ye çevrildi. Citroen CEO’su Cobee, içten yanmalı motorda birinci pazarın Türkiye olacağını söyledi.

Resmi açıklama geldi! Tesla Türkiye pazarına giriyor!

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, ABD'li elektrikli otomobil üreticisi Tesla'nın Türkiye pazarına girmek istediğini belirterek bununla ilgili çalışmaların devam ettiğini ifade etti.

Almanya merkezli inşaat şirketi Einz A Group, Türkiye pazarına geliyor! 

Emlak, lojistik, ithalat, ihracat ve proje üretimi alanlarında hizmet veren Almanya merkezli Einz A Group’un inşaat kolu olan Einz A Home Türkiye pazarına geliyor. İşte Einz A Group Yönetim Kurulu Başkanı Salih Sönmez'in konuyla ilgili o açıklamaları...

Türkiye'de en çok satan araba markası belli oldu! Güçlü rakibine şans tanımadı

Türkiye otomobil pazarı baharın gelmesiyle hareketlense de geçen yılın aynı dönemine göre düşüş gösterdi. Pazarda artan rekabet en çok satan araba modelinde değişikliğe neden oldu. Sedan otomobil modelleri Renault ve Egea arasında kazanan Fransızlar oldu.

Banana Republic Türkiye pazarından çekiliyor!

Stiliyle her sezon bir adım önde olmak isteyenlerin markası Banana Republic, Türkiye pazarından çekiliyor.

türkiye Franchise pazarı 2015 Haberi

türkiye Franchise pazarı 2015

Perakende dünyasını son yıllarda meşgul eden en önemli konulardan biri hızla büyüyen bir pazarın önünde perakendecilerin büyüme stratejilerinin ne olacağı idi. Büyüme hızına adapte olamayan perakendeci kısa sürede pazarda pay kaybediyordu. Büyümeyi gerçekleştirebilmek için gereken finansal kaynak ise birçok şirket için bir soru işaretiydi. Pazardaki oyuncuların büyümek için 3 alternatifi vardı.


1. Franchise vermek

2. Yatırımcı çekmek

3. Daha yavaş büyümek


Türk perakendeciler gücünü göstererek pazarın yabancılar için cazip bir yatırım aracı olduğunu ortaya koydu. Franchise verip hızla mağazalaşmak ise birçok oyuncunun daha sonra yatırımcı çekebilmesi için sadece bir araç oldu. 

Penti, Mavi, Koton, Defacto gibi yabancılarla ortaklık yapan markalara bakıldığında daha kurumsal bir yapıya geçtikleri net bir şekilde görülüyor. Yönetim ve organizasyon yapılarındaki değişimlerin yanı sıra lojistik operasyonlarının optimize edildiği ve hem yurtiçi...