Türkiye perakende sektörü 2014 Haberi
Deloitte Türkiye'nin raporuna göre, yıl içinde oluşan zorlayıcı piyasa koşullarına karşın Türk tüketiciler geçen yıl harcamalarını artırdı ve perakende sektörünün büyüklüğü 303 milyar dolar seviyesine ulaştı. Raporda, süpermarket ve AVM'lerde kredi ve para kartlarla yapüan perakende alışverişlerinin son 5 yüda ortalama yüzde 15 büyüyerek 2013'te 34 milyar dolarlık seviyeye ulaştığı belirtiliyor. Sektörün 2014-2018 yılları arasında yıllık büeşik büyüme oranının yüzde 7 olması bekleniyor.
Rapora göre, gıdanın yüzde 44 paya sahip olduğu perakendecilik sektöründe, organize perakendecüer yüzde 55 paya ulaşarak gıda dağıtım alanında liderliği ele aldı.
2014-2018 yılları arasında yıllık bileşik büyüme oranının yüzde 5 olması beklenen sektörde, ucuzluk marketlerinin aktif büyüme stratejileri benimseyeceği ve sektör genelinde bir konsolidasyon olacağı değerlendiriliyor.
Geçen yıl 51 müyar dolar hacme ulaşan ev perakendecüiği sektörünün, kentsel dönüşüm...