26 / 11 / 2024

Yap İşlet Devret finansman modeli

Yap İşlet Devret finansman modeli

2023 yılında Türkiye'nin otoyol ağı 7 bin 839 kilometre uzunluğa ulaşacak. Projelerin kamu - özel sektör işbirliği ve Yap - İşlet - Devret finansman modeliyle hayata gerçekleştirilmesi hedefleniyor.

Yap-işlet-devret projeleri için şirketlere 10 yılda 122 milyar TL’lik kur farkı ödendi!

Yap-işlet-devret projelerini yapan şirketlere 10 yılda ödenen kur farkının faturası 122.3 milyar TL’ye ulaştı. İşte rakamlar…

"Yap-İşlet-Devret"ten 6 ayda müteahhitlere 2,8 Milyar TL!

Yap-işlet-devret modelinin devletin kasasına yükünün giderek ağırlaştığı kaydedildi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, 2024 yılının ilk 6 ayında, Yap-İşlet-Devret modeli kapsamında müteahhitlere yapılan garanti ödemeler için 2,8 milyar TL harcama gerçekleştirdiği belirtildi.

Yap-işlet-devret projelerin 2024 faturası 163 milyar TL!

Türkiye’nin dört bir yanındaki yap-işlet-devret projelerin 2024 yılı faturasının 163 milyar TL olduğu belirtildi.

Döviz kurlarındaki yükseliş yap-işlet-devret projelerini vurdu! Köprü ve otoyollara zam geliyor!

Döviz kurlarında yaşanan yükselişler yap-işlet-devret projelerini vurdu. Köprü ve tünel geçiş ücretlerinde 1 Nisan 2024 tarihinden sonra ‘kur ayarı’ beklenirken ayrıca Hazine’den çıkacak paranın da artacağı kaydediliyor. 

Yap-işlet-devret projelerine bütçeden en az 37 milyar lira ödenecek!

Açıklanan rakamlara göre yap-işlet-devret projelerindeki işletmeci firmaların garanti gelirleri 2024 yılının Ocak ayında yıllık yüzde 86 yükseliş gösterdi. Söz konusu projeler için bütçeden bu sene en az 37 milyar TL ödeme yapılacak.

Yap-İşlet-Devret'te 163 Milyar TL ile son zamanların rekoru kırıldı! 

Ekonomist Prof. Dr. Şenol Babuşcu, yap-işlet-devret sistemi ile ilgili olarak sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, "Cebimizden tek kuruş çıkmayacak" denilen yap-işlet-devret modeli ile inşa edilmiş olan köprü ve otoyolları işleten firmalara 2024 senesinde 163 milyar TL ödeneceğini kaydetti.

Bakan Abdulkadir Uraloğlu'ndan Yap-İşlet-Devret açıklaması!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Yap-İşlet-Devret projelerine ilişkin açıklama yaptı. Söz konusu projelerin hem yapım modeli, hem de finansman modeli olduğunu ifade eden Uraloğlu, her ikisini bir arada düşünmek durumunda olduklarını söyledi.

O ilimizde 25 bin TL’ye yap-işlet-devret modeliyle 29 yıllık ihalenin sahibi olabilirsiniz!

Sadece 25 bin TL muhammen bedeli karşılığında yap-işlet-devret modeliyle 29 yıllık lunapark ihalesinin sahibi olabilirsiniz!

Tuzla Belediyesi yap işlet devret modeliyle sosyal tesis yaptıracak! İhalesi 2 Ağustos'ta!

İstanbul İli Tuzla Belediye Başkanlığı, İstanbul Tuzla Aydıntepe Mahallesi'nde yap işlet devret modeliyle sosyal tesis inşa edecek. İşte detaylar...

Yap-işlet-devret projelerinde hangi firmalar yer alıyor?

Geçen hafta sonu bu konularla ilgili açıklamalar yapan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yap-işlet-devret projelerini toplam 26 firmanın üstlendiğini belirtti. Aynı zamanda bu projeleri sürdüren şirketler arasında doğrudan CHP angajmanı olanlar da yer alıyor.

Yap işlet devret modeliyle gerçekleştirilen yatırımlar için önerge verildi!

Yap işlet devret modeli ile gerçekleştirilen yatırımların bütçe üzerindeki etkilerinin tespit edilerek alınması gereken önlemlerin belirlenmesi amacıyla meclis araştırması açılmasına ilişkin önerge verildi. 

Yap-işlet-devret projelerinde borçlarının ertelenmesi talebi mecliste!

Yap-işlet-devret projelerinde firmaların pandemi nedeniyle devlete olan borçlarının ertelenmesi talebi meclis gündemine taşındı. CHP'li Karabat, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

Yap-işlet-devret modeliyle yapılan projelerin ihaleleri mecliste!

15 Mart 2020 tarihinden bu yana kamu özel işbirliği kapsamında yap-işlet-devret modeliyle yapılan projelerin ihaleleri meclis gündemine taşındı. CHP'li Başarır, konuyla  ilgili soru önergesi hazırladı...

Yap İşlet Devret finansman modeli Haberi

Yap İşlet Devret finansman modeli
2023'te Türkiye'nin otoyol ağı 7 bin 839 kilometre uzunluğa ulaşacak. Projelerin kamu-özel sektör işbirliği ve Yap-İşlet-Devret finansman modeliyle gerçekleştirilmesi hedefleniyor. Çalışmalarla 5 bin 554 kilometre uzunluğundaki yeni otoyolun devreye alınması planlanıyor. Bunların 535 kilometrelik kesiminde yapım çalışmaları devam ederken, 5 bin 19 kilometrelik bölümde proje çalışmaları sürüyor. 
Sabah...