Yavuz Sultan Selim Köprüsü inşaat Haberi
Yapımına 29 Mayıs 2013 yılında başlanan üçüncü köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinin en önemli bölümü olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü; dün konan dokuz metrelik son tabliye ile Boğaz'ın iki yakasını üçüncü kez birleştirdi. Binlerce işçi ve mühendis; 24 saat aralıksız çalıştı ve köprü rekor denecek kısa bir sürede tamamlandı. Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 59 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak. 1408 metrelik ana açıklığı ile, üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Üçüncü köprü aynı zamanda 322 metreyi aşan yüksekliği ile dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsü. Yavuz Sultan Selim Köprüsü; İstanbul'un Kuzey Ormanları ve su havzalarına zarar verdiği için yapım sürecinde çok eleştiri almıştı. Keşke daha az ağaç kesilseydi ama...