yeraltı raylı sistemi Haberi
Anadolu Yakası'nın ilk metrosu olan 21.3 kilometrelik Kadıköy-Kartal hattının ilk etapta Kadıköy-Acıbadem arasındaki 3 bin 290 metrelik kısmı yeraltından, 18 bin 40 metrelik Acıbadem-Kartal arasındaki bölümünün de yer üstünden gitmesi planlanmıştı. Ancak İstanbul Teknik Üniversitesi'nin nisan 2005'te hazırladığı raporda, hattın tamamının yer altına alınması gerektiği belirtildi. Bu rapor doğrultusunda UKOME, hattın tamamının yeraltına alınmasını ve metroya dönüştürülmesini kararlaştırdı. Toplam 550 milyon dolara mal olması planlanan hattın maliyeti, yapılan düzenlemeyle 1 milyar 71 milyon dolara çıktı. Böylece belediyeye 521 milyon dolar (Yaklaşık 625 bin YTL) ek yük çıkmış oldu. 29 Ocak 2005'te başlanan ve iki yıl sonra bitirilmesi planlanan metronun yapımı halen sürüyor.
TRAFİK ARTACAK:
2002'de temeli atılan 13.3 kilometrelik Edirnekapı-Sultançiftliği Tramvayı'nın tamamının yer üstünden 35 milyon dolara yapılması...