30 / 04 / 2024

yeraltı raylı sistemi

yeraltı raylı sistemi

İstanbul'daki üç raylı sistemin belli kısımlarının yeraltına alınması, Büyükşehir Belediyesi'ne yaklaşık 850 milyon YTL'ye mal olacak.

Buca Metrosu’nda geri sayım başladı!

İzmir Hafif Raylı Sistemi'nin beşinci aşamasını meydana getiren Üçyol İstasyonu-Dokuz Eylül Üniversitesi Tınaztepe Kampüsü-Çamlıkule arasında hizmet sunacak olan Buca Metrosu’nun son aşama yapım ihalesi 6 Eylül Pazartesi günü gerçekleştirilecek. 

İzmir Üçyol-Buca Metro Hattı’nda çalışmalar tam gaz!

İzmir Hafif Raylı Sistemi’nin 5’inci etabı olacak olan Üçyol-Buca Metro Hattı’nın yapım ihalesinde istekli şirketlerin birinci aşama yeterlilik dosyaları toplandı. Peki ihaleye katılmak için hangi firmalar yeterlilik dosyalarını sundur? İşte metro yapımına ilişkin ayrıntılı bilgiler...

Bursa Emek Şehir Hastanesi Metrosu'nun ihalesinde son durum ne?

Tam ismiyle “Bursa Emek Şehir Hastanesi Hafif Raylı Sistemi Hattı İnşaat ve Elektromekanik Sistemler Temin, Montaj ve İşletmeye Alma Yapım İşi”nde son durum ne? İşte detaylar...

İzmir Narlıdere Metrosu 2022’de açılacak!

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin de öz kaynakları olduğunu söyleyen İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, ''Karşıyaka’yı Çiğli’ye bağlayan hafif raylı sistemi de 2 yıl içinde devreye almış olacağız. Narlıdere Metrosu’nu da 2022’de hizmete alacağız'' dedi.

Kayseri'ye raylı sistem müjdesi!

Kayseri Büyükşehir Belediyesi Başkanı Memduh Büyükkılıç, Belsin- Şehir Hastanesi raylı sistemi hattı projesinin onaylandığını duyurdu. 

Cumhurbaşkanı Erdoğan: Üç Katlı İstanbul Tüneli'ni hayata geçireceğiz!

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan yaptığı açıklamada; "Üç katlı İstanbul Tüneli'ni önümüzdeki dönem inşallah ihalesini yaparak hayata geçireceğiz. Bugüne kadar İstanbul'a 19 kilometre tünel, 233 kilometre raylı sistemi biz inşa ettik." dedi.

Sultangazi'ye raylı sistemi getirdik!

Sultangazi'de düzenlediği mitingte konuşan konuşan Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, ilçenin 1994 öncesi dönemindeki durumunu hatırlatarak, raylı sistemin o günler için hayal dahi edilemediğini söyledi.

Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı'nın test sürüşleri başladı!

Eminönü-Alibeyköy Tramvay hattının araç test sürüşleri başladı. Tramvay hattı, İstanbul'un katenersiz ilk hafif raylı sistemi olacak...

Bursa'nın raylı sistem hattı 114 kilometreye çıkacak!

AK Parti Bursa Büyükşehir Belediye Başkan’ı ve adayı Alinur Aktaş, “Bursa için bir yol haritası belirledik. 20 yılda yapılan 54 kilometrelik raylı sistemi, 114 kilometreye çıkaracağız” diye konuştu.

Hindistan'da hızlı raylı ulaşımın inşasına onay!

Hindistan Hükümeti, 4.2 milyar dolar tutarında Hızlı Raylı Ulaşımın İnşasını onay verdi. RRTS sistemi ile 82 kilometrelik mesafe süresi 60 dakikaya düşecek.

Binali Yıldırım: 518 kilometre raylı sistem yapacağız!

AK Parti İstanbul Belediye Başkan Adayı Yıldırım "Toplu taşımada raylı sistemi artıracağız. Raylı sistemlerin payını yüzde 48'e çıkaracağız. 518 kilometre toplam raylı taşıma sistemi olacak" dedi...

Antalya Varsak-Otogar tramvay hattında test sürüşü yapıldı!

Varsak-Otogar hattındaki hafif raylı sistem tramvay hattı test sürüşüne katılan Dışişleri Bakanı Çavuşoğlu, "Çok önemli bir proje. İnşallah kısa bir süre içinde de yine Kepezli ve Varsaklı hemşehrilerimiz bu raylı sistemi kullanmaya başlayacaklar" dedi...

Bursa’ya yeni metro hatları geliyor!

Bursa Büyükşehir Belediyesi, 2035 ulaşım master planını hazırladı. Bursa’da yeni metro hatları yapılacak. Plan kapsamında Raylı sistemi kullanan yolcu sayısı ise günlük 286 binden 1 milyon 322 bine çıkacak.

yeraltı raylı sistemi Haberi

yeraltı raylı sistemi


Anadolu Yakası'nın ilk metrosu olan 21.3 kilometrelik Kadıköy-Kartal hattının ilk etapta Kadıköy-Acıbadem arasındaki 3 bin 290 metrelik kısmı yeraltından, 18 bin 40 metrelik Acıbadem-Kartal arasındaki bölümünün de yer üstünden gitmesi planlanmıştı. Ancak İstanbul Teknik Üniversitesi'nin nisan 2005'te hazırladığı raporda, hattın tamamının yer altına alınması gerektiği belirtildi. Bu rapor doğrultusunda UKOME, hattın tamamının yeraltına alınmasını ve metroya dönüştürülmesini kararlaştırdı. Toplam 550 milyon dolara mal olması planlanan hattın maliyeti, yapılan düzenlemeyle 1 milyar 71 milyon dolara çıktı. Böylece belediyeye 521 milyon dolar (Yaklaşık 625 bin YTL) ek yük çıkmış oldu. 29 Ocak 2005'te başlanan ve iki yıl sonra bitirilmesi planlanan metronun yapımı halen sürüyor.

TRAFİK ARTACAK:

2002'de temeli atılan 13.3 kilometrelik Edirnekapı-Sultançiftliği Tramvayı'nın tamamının yer üstünden 35 milyon dolara yapılması...