yurtdışı mağaza yatırımları Haberi
2016'da terör olayları, darbe girişimi ve döviz kurlarındaki artıştan olumsuz etkilenen perakende sektörü, 2017'de toparlanmayı başardı. 2018 yılında yüzde 9 büyüme yakalamayı hedefleyen sektörün gündeminde dijitalleşme ve yurtdışı yatırımları olacak.
Türkiye'nin en dinamik sektörlerinden biri olan perakende 2017'de 2016'nın olumsuz etkilerini üzerinden atmayı başardı. Sektör yüzde 9 civarında büyüme yakaladı. Kurlardaki oynaklık sektörü olumsuz etkileyen gelişmelerin başında yer aldı. Markalar maliyetlerinde oluşan ek yük nedeniyle planladıkları yatırımlar konusunda çekimser kaldı. AVM'ler ve perakendeciler arasındaki kira anlaşmazlığı 2017'de de tartışmalara neden oldu.
Ekonomist Dergisi'nde yer alan habere göre, 2018'de kur dalgalanması ve yükselen maliyetler yine perakende sektörünün gündeminde olacak. Stok, nakit akışı ve maliyetleri kontrol altında tutmaya yönelik projeler ön plana çıkacak. Diğer taraftan perakendeciler yeni nesil tüketicilere ulaşmaya odaklanacak. Türkiye Alışveriş...