27 / 11 / 2024

Haydar Akar: Körfez çöplük gibi oldu!

Haydar Akar: Körfez çöplük gibi oldu!

CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar, "Körfez çöplüğe dönüştü" yorumunu yaptı. Akar, Bu kadar uzun sahile sahip olan Kocaeli de, sahil bandında sadece bir adet beş yıldızlı otel bulunmaktadır' dedi.




Çevre ve Şehircilik Bakanlığının hazırladığı ve geçtiğimiz ay onanan İzmit Körfezi'nin Bütünleşik Kıyı Alanları Plan projesi hakkında CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar, "Körfez çöplüğe dönüştü" yorumunu yaptı. Akar, "Bu kadar uzun sahile sahip olan Kocaeli de, sahil bandında sadece bir adet beş yıldızlı otel bulunmaktadır. Kısacası Kocaeli de yaşayanlar "denize yakın ama denize hasret yaşamaktadırlar " dedi. 


KOCAELİ 3.500 km2 yüzölçümü ile Türkiye'nin alan olarak en ufak kentlerinden birisi olmasına rağmen İstanbul'un çöplüğü haline dönüştürülmekte ve halkın kaliteli yaşayacağı alanlar daraltılmaktadır diye konuşan CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar), " Kocaeli de şu anda aktif olarak 34 özel liman, 2 de kamu olmak üzere 36 liman bulunmaktadır. Ayrıca 14 yeni liman başvurusu bulunmakla birlikte mevcut liman işletmecileri de yeni dolgu alanları talep etmektedirler. Kocaeli'nin Körfez'deki sahil uzunluğu 112 km olup her 3,1 km ye bir liman düşmektedir. Bu kadar uzun sahile sahip olan Kocaeli de, sahil bandında sadece bir adet beş yıldızlı otel bulunmaktadır. Kısacası Kocaeli de yaşayanlar "denize yakın ama denize hasret yaşamaktadırlar " dedi. 


KENTİMİZE ZARAR VERİYORLAR 


Deniz kirliliğinin had safhaya ulaştığını ve kahverengi denize dönüştüğü görülüyor diyen Akar, " Yıllar önce yüzdüğümüz körfez plansız sanayileşme ve çok sayıda limanın yaratmış olduğu kirlilik nedeniyle çöplük haline dönüşmüştür. Buna bir de Derince limanın 39 yıllığına özelleştirilmesi ve özelleştirme ile birlikte mevcut alanından daha büyük bir alana dolgu yapma izni verilmektedir. Şu anda ki mevcut durumu 422 bin m2 bir alan olan Derince Limanı, özelleştirme sonucunda yapılacak 450 bin m2 dolgu ile Türkiye'nin en büyük Konteyner elleçleme limanı olacaktır. Derince limanına yapılmak istenen dolgu, körfezin en dar alanı olup kıyıya paralel I km ve Gölcük (Güneye) yönüne 450 metre olacaktır. Bu dolgu yapıldığında Derince den Körfezin karşıkıyısına nerdeyse yaya geçebileceğiz. Bu dolgunun miktarı 5 milyon m3 olup bu dolgu alanı için yaklaşık 312 bin kamyonluk bir çalışma yapılması gerekmektedir. 


Ayrıca 504 bin 883 metrekare alanda inşa edilen Dubai Port Limanı için Mahkeme yürütmeyi durdurma kararı vermiş ancakbuna rağmen yerel yönetimdekiler 2 yıl boyunca bu kararı yok sayarak liman inşaatının devam etmesine izin vermişlerdir. 


Danıştay tarafından da onanan karar sonrası maalesef liman inşaatı da büyük ölçüde bitirilmiştir. Hak hukuk bilmeyen bu yönetim anlayışı maalesef kentimize zarar vermektedir" diye konuştu. 


TARIM ARAZİLERİ YOK EDİLDİ 


Oysa sadece bazı hususları bilmek bile kentimize yapılan ihaneti gözler önüne koyuyor diyen Akar, " Kullanılabilir tarım arazileri kentsel gelişme ve sanayi kirleticileriyle ağır tehdit altında ve yok olma noktasına gelmiştir. Doğal kıyı alanlarıyla tarım alanlarının korunmasında en önemli araç olan imar planlarında yeterli çevresel tedbirlerin alınmadığı ortadadır. Bu da gösteriyor ki kıyı alanlarımızda tarım alanlarımız gibi yağmalanmıştır. Körfez noktasının birinci derece deprem kuşağında olması ve büyük aktif fayların varlığı bize 1999 depremini ve Değirmendere. Kavaklısalıiİlerini hatırlatmaktadır. 



DİLOVASI SANAYİ İLE İÇİÇE 


Sanayi yatırımlarının (özellikle petrol kimya) kentsel alanla iç içe oIması(Körfez, Derince, Dilovası..) da yaşayan insanlarımızın her biri bir bomba olan sanayi ile iç içe olduğunu görmekteyiz. İstanbul metropolünün çöplüğü konumuna getirilerek kentimize alan bırakmaması. Yoğun sanayinin getirdiği çevre kirliliği. Kıyıda dolgu ve yapı gerçekleşmesinin ulusal ve sektörel dengeler çevre stratejileri ile uyuşmaması. Gemi inşa sanayisinin büyümesi ve dolgu taleplerinin kıyı alanları ve ekosistemler üzerindeki olumsuz baskısı Ekolojikekonomi dengesinin, başta İzmit Körfezi olmak üzere kurulamaması, İslanbulAnkara  İzmir  üçgeninin odak kavşak noktası olması nedeniyle ağır bir ulaşım yükü baskısının olması. PetroKimya tesislerinin varlığı nedeni ile körfezin risk altında olması gibi birçok etken kentimizi tehdit eden unsurlardır."dedi. 


dEMOKRAT gEBZE


Geri Dön