Hızlı tüketim ürünlerinin cirosu yüzde 94 büyüdü!
Yüksek enflasyon ve dünyadaki düşüş trendine rağmen Türkiye'de artan gıda fiyatları özellikle hızlı tüketim ürünlerinde ciroları büyüttü. Aynı zamanda gıda alışverişleri de perakendede hacmi büyüttü.
sozcu.com'un haberine göre, fiyat artışları haricinde adetsel satış artışlarının etkili olduğu büyümede alt kategorilere bakıldığı zaman özellikle gıda sektöründeki satışlar bu büyümeyi taşırken kişisel bakım ve konut bakım ürünlerinde ise hacimsel düşüşler meydana geldi. 2022 yılında ev temizlik ürünlerinde yüzde 3 seviyesinde vücut bakım ürünlerinde yüzde 1 seviyesinde daralma meydana gelirken, toplam gıda satışları ise hacimsel olarak yüzde 2 oranında büyüme kaydedildi.
Nielsen verilerine göre, Türkiye'de FMCG (Hızlı Tüketim Ürünleri) perakendesinin geçen senenin toplamında yüzde 99 oranında, bu yılın ilk üç ayında ise yüzde 94 oranında artış yaşandı. Pazarda büyüme dinamiği olan kategorileri anlamanın kritik olduğunun altını çizen Nielsen Türkiye Genel Müdürü ve Afrika & Orta Doğu Analitik Başkan Yardımcısı Didem Şekerel Erdoğan; atıştırmalık, içecekler ve bakkaliye gruplarının küresel büyüme konusunda başı çeken kategoriler olduğunu ifade eti. Şekerel Erdoğan, “Türkiye'de FMCG büyümesine baktığımız zaman özellikle gıda alanının, gıda başlığı altında da atıştırmalık ve içecek gruplarının güçlü hacim ve ciro performansı ile beraber büyümeyi öne taşıdıklarını görmekteyiz” şeklinde konuştu.
İşte Didem Şekerel Erdoğan’ın konuşmasından ön plana çıkanlar...