23 / 12 / 2024

Hülagü Kaplan kent merkezinin ulaşım haritasını çıkardı!

Hülagü Kaplan kent merkezinin ulaşım haritasını çıkardı!

Prof. Dr. Kaplan, kent merkezinin ulaşım haritasını çıkardı. Toplu taşıma araçlarının kent merkezi dışında olması gerektiğini kaydeden Kaplan, İstanbul'da uygulanan Park et devam et" sistemini gündeme getirdi...



Prof. Dr. Kaplan, kent merkezinin ulaşım haritasını çıkardı. Toplu taşıma araçlarının kent merkezi dışında olması gerektiğini kaydeden Kaplan, İstanbul'da uygulanan Park et devam et" sistemini gündeme getirdi.



Gazi Üniversitesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Hülagü Kaplan,  Ankara  Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek'in, Güvenpark'taki minibüsler için park içinde iki katlı bir garaj yapılmasına yönelik projesini değerlendirdi. Kaplan, Güvenpark'ın tamamlayıcı çevresiyle birlikte kent merkezini ve başkent kimliğini oluşturduğunu belirterek, otobüs, minibüs ve taksilerin hareket noktalarının kent merkezinin çeperinde olması gerektiğini savundu. Kaplan, Necatibey Caddesi'nde yeraltına, Yahya Galip Caddesi'nde ise yerüstüne hareket merkezleri kurulabileceğini ve "Park et devam et" sistemine geçilebileceğini söyledi. 


Güvenpark değerlendirmesi Kaplan, Gökçek'in, Güvenpark'taki minibüsler için park içinde iki katlı bir garaj yapılmasına yönelik projesini, kent merkezi ekseninde değerlendirdi. Güvenpark'ın tamamlayıcı bölgeleriyle kent merkezini oluşturduğunu kaydeden Kaplan, "Namık Kemal Mahallesi, Saraçoğlu bölgesi, Atatürk Bulvarı, Bakanlıklar kartiyesi ve Karanfil Sokak çevresindeki yaya bölgeleri birbirinin tamamlayıcısıdır. Bu bölgelere ek olarak; ilk meclis ve son meclis arası ile Maltepe ve Cebeci'ye kadar olan bölüm de kent merkezidir" dedi. 


Şemasını çizdiği kent menkezinin 2023 Nazım İmar Planı çerçevesinde özel olarak planlanması gerektiğini ifade eden Kaplan, "Kesinlikle Güvenpark'ın sağıyla, soluyla, altıyla, üstüyle işimiz olmamalı" değerlendirmesinde bulundu. 

Park et devam et Kaplan, İstanbul'da uygulanan ve "Park et devam et" olarak isimlendirilen sistemin Ankara'da da uygulanabileceğini söyledi. Kaplan, Necatibey Caddesi'nde yeraltına, Yahya Galip Caddesi'nde ise cadde kenarına hareket merkezleri kurulabileceğini ve "Park et devam et" sistemine geçilebileceğini belirterek, "Daha sonra da kimsenin ekmeği ile oynamadan minibüs esnafını yeni gelişen bölgelere düzenli olarak aktarmalıyız" dedi. 


Kent merkezindeki trafik sorununun birkaç düzenleme ile çözülebileceğini savunan Kaplan, şunları söyledi: "Halihazırda yapılan raylı sistemler ile yeni açılacak olan Sincan, Çayyolu ve Keçiören raylı sistemleri kent merkezindeki otobüs geçişini ve otobüs duraklarını azaltacaktır. Bunun yanında 1987'de planlanan Dikmen'e raylı sistem yapılması projesini gündeme getirmemiz lazım. Bunu Çayyolu metrosuna bağlamanın yollarını araştırmamız gerekiyor. 


Ayrıca İstanbul dilinde 'Metrobüs' diye tabir edilen araçların kullanımını gündeme getirmemiz lazım. Etlik'e hafif raylı sistemi kurmalıyız. Bunun haricinde bir yasal zorunluluk olan 'Ulaştırmada Ererji Verimliliği' yönetmeliğine uyulması gerekiyor. 

Tüm bunlar halledildikten sonra kent merkezinde 'park et devam et' sistemine de geçildiğinde, merkezdeki trafik sorununun çözüleceğine inanıyorum." Tünel sayıları artırılsın Kaplan, tünel yolların sayılarının artırılması konusunda ise "Tünel yolların artırılması lazım. Bir şehir engebeli ise bunu kullanabilmeli. Yani daha kısa yollar açmak için tepelerin altı kullanılabilir. Ankara bunu çok az yaptı. Ancak öyle tüneller açalım ki; hem toplu taşıma araçlarına hem de binek araçlara hizmet etsin" dedi. 



Şevket Yaman/ Milliyet Gazetesi 


Geri Dön