İETT otobüsü kullananlar isyan bayrağını çekti! 1 yılda yüzde 60 artış yaşandı: İşe, eve, okula gidenler artık bıktı!
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Hukuk Komisyonu Başkanı Muhammet Kaynar, İETT'yi kullanan vatandaşları ilgilendiren önemli bir açıklama yaptı. İşte ayrıntılar...
İETT VE İBB'NİN KENDİ KAYNAKLARIYLA 3,205 OTOBÜS ALINDI!
Kaynar, yapılan bir inceleme sonucunda İETT araçlarının, toplu taşımada kullanılan otobüs ve metrobüslerin 2019 yılından 2022 yılına kadar olan arıza bilgilerinin derlendiğini belirtti. Kaynar, otobüslerde yaşanan arıza sayısının 2019'da 140,874, 2020'de 133,381, 2021'de 157,902 ve 2022'de ise 247,549 olduğunu ifade etti.
Kaynar, 4 yıl içerisinde kullanılan otobüslerde toplamda 679,706 arıza yaşandığını belirtti ve 2022 yılındaki arıza sayısının bir önceki yıl olan 2021'e göre yüzde 56.77 arttığını kaydetti. Ayrıca, 2022'de yeni alınan Akia LF25 model metrobüslerin 1,561 kez, Otokar Kent XL otobüslerinin ise 5,548 kez arıza yaptığını ifade etti.
Kaynar, otobüslerdeki arıza sayısındaki artışın, bakım ihalelerinin doğru şekilde yapılmadığını ve bakım hizmetinin yeterince verilmediğini gösterdiğini belirtti. Ayrıca, 2019 yılında göreve gelen yönetimin en eski otobüs filosuna sahip olduğunu söyledi. Yeni otobüslerin alınmaması nedeniyle İETT'nin otobüs filosunun yaş ortalamasının da yükseldiğini vurgulayan Kaynar, önceki dönemlerde İETT ve İBB'nin kendi kaynaklarıyla 3,205 otobüs alındığını ifade etti. 2019 yılından bu yana sadece 160 metrobüs alındığını ve başka hiçbir otobüs alımı yapılmadığını belirtti. Bu durumun İETT araç filosunun nereye gittiği konusunda önemli bir işaret olduğunu dile getirdi.
22 kuruş yüzünden kiracıyı tahliye ettiler! Şok mahkeme kararıyla 1 milyonluk maliyet ortaya çıktı! Kiracılar için uyarı |
Ekonomist Mustafa Sönmez: Doların 24TL'ye ulaşması enflasyon tehlikesini artırıyor! |
Asgari ücretlilere acı haber: Hükümetin '500 Dolar' planı havada kaldı! Yeni ücret 10 Bin TL'nin altında sıkışabilir! |