29 / 04 / 2024

İmar barışı başvuruları e-devlet'ten yapılacak!

İmar barışı başvuruları e-devlet'ten yapılacak!

Binlerce yapının imar ve iskan sorununu çözmesi hedeflenen Yapı Kayıt Belgesi'nde başvurular ve ödemeler başladı. Peki, İmar Barışı nedir? Başvurular nereye yapılır ve nasıl hesaplanır?



Binlerce konutun imar ve iskan sorununu çözmesi planlanan İmar Barışı için başvurular ve ödemeler devam ediyor. Vatandaşlar tarafından ‘İmar Barışı’ olarak bilinen, Yapı Kayıt Belgesi ödemelerinden elde edilen gelir, şehirlerin yeniden imarın kullanılacak.

 

İmar Barışı Kayıt Başvurusu ve Sorgulaması

Yapı Kayıt Belgesi için başvurular, yapı maliklerinden herhangi bir kişi veya vekili tarafından, e-Devlet üzerinden "Yapı Kayıt Belgesi Formu"nun doldurulmasıyla veya kurum ve kuruluşlara yapılabilecek. 

 

ÖDEMELER NASIL YAPILACAK?

Hürriyet Gazetesi'nde yer alan habere göre Yapı Kayıt Belgesi bedeli, yapının bulunduğu arsanın 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanunu'na göre belirlenen emlak vergi değeri ile yapının yaklaşık maliyet bedelinin toplamı üzerinden, konutlarda yüzde 3, ticari kullanımlarda yüzde 5 olacak.

İmar barışı bedeli, yapının bulunduğu arsanın emlak vergi değeri, ilgili belediyeden temin edilen arsa ve arazi asgari metrekare birim değerleri esas alınarak belirlenecek.


Geri Dön