05 / 05 / 2024

İnşaat sektörünün spora sponsorluk payı düştü!

İnşaat sektörünün spora sponsorluk payı düştü!

Bu yılın ilk yarısında şirketlerin spor sponsorluğu bütçesi ufalar bir düşüşle 42.2 milyon liraya gerilerken, inşaat ve gıda sektörleri sponsorluktan hızlı çekildi, fakat farkı finans sektörü kapattı.



Bu yılın ilk yarısında şirketlerin spor sponsorluğu bütçesi ufalar bir düşüşle 42.2 milyon liraya gerilerken, inşaat ve gıda sektörleri sponsorluktan hızlı çekildi, fakat  farkı finans sektörü kapattı.



Son 15 yılda Türkiye'de özel sektör spor sponsorluklarına 566 milyon lira kaynak ayırdı. Spor Genel Müdürlüğü verilerine göre, bu yılın ilk yarısında verilen spor sponsorluğu ise yüzde 1 civarındaki ufak bir düşüşle 42.2 milyon liraya geriledi. Geçen seneyi 85.2 milyon liralık spor sponsorluğuyla kapatan Türkiye'de şirketlerin sektörlere göre dağılımında da ilginç sonuçlar ortaya çıktı. Buna göre, yılın ilk 6 ayında finans sektörü 16.2 milyon liralık spor sponsorluğu bütçesi harcadı. Bu, son 15 yıllık dönemin " ortalamasına göre yüzde 17.7'lik  bir artış anlamına geliyor. Yine son 15 yıldaki ortalamasına göre artışa giren diğer sektörler yüzde 5.8 ile ulaşım ve yüzde 3.6 ile hizmet oldu. Bunlar dışındaki sektörler ise spor sponsorluğuna ayırdıkları bütçeleri kıstı. 



EN YÜKSEK ORANLI KESİNTİ ELEKTRONİKTE 

En büyük düşüş yüzde 7.6 ile elektrik elektronik sektöründe olsa da, meblağ olarak bakıldığında daha önce üst sıralarda yer alan inşaat, spor ve gıda sektörleri de spor sponsorluğu musluğunu kısan sektörler olarak dikkat çekti. Buna göre, inşaat sektörü bütçesini yüzde 3.3, gıda sektörü bütçesini yüzde 3.7, spor sektörü ise bütçesini yüzde 2 oranında kıstı. 


Adetsel olarak bakıldığında ise spor, inşaat, hizmet, gıda ve finans sektörleri sponsorluk sözleşmelerine en çok imza atan sektörler oldu. 




Son 15 yılda spor federasyonlarında en çok sponsorluk 114 milyon TL ile basketbol  federasyonuna verilmiş durumda. Bunu sırasıyla voleybol ve satranç izliyor. Sponsorlukların birimlere göre dağılımına bakıldığında da kulüplerin ilk sırada yer aldığı göze çarpıyor. 



Buna göre spor sponsorluklarının 309 milyon ''' TL'si Yan' yüzde 54.5'i kulüplere aktarıldı. 

Bunu 172 milyon TL, yani yüzde 30.4 ile federasyonlar takip etti. Ardından sporcular. Spor İl Müdürlükleri ile Gençlik ve Spor Bakanlığı geldi. 



AYNİ SPONSORLUKLAR %18.8'İ OLUŞTURUYOR Spora yapılan sponsorlukların azımsanmayacak bir kısmı aynı sponsorluklardan oluşuyor. 566 milyon TL'lik toplam spor sponsorluğu bütçesinin 106.4 milyon TL'si, yani yüzde 18.8'i aynı sponsorluklardan meydana geliyor. 

Kalan 459.6 milyon TL ise nakit olarak bütçelendi. Bu da toplam tutarın yüzde 81.1'ini oluşturdu. 


Habertürk


Geri Dön